۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84858064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین مرکز تشخیص بیماری‌های اسب کشور در آق‌قلا به بهره‌برداری می‌رسد

گرگان - ایرنا - فرماندار آق‌قلا گفت: اولین مرکز جامع تشخیص بیماری‌های اسب کشور با تخصیص اعتبار تکمیلی ۸۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم همزمان با هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا سلیمان هاشمی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید حسین همدانی ویژه هفته دولت گلستان اظهارداشت: ساخت این پروژه اوایل دهه ۹۰ آغاز شد و پس از چند سال وقفه با تخصیص اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم این طرح تکمیل گردید.

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال ۱۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا در این شهرستان با مجموع پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این طرح‌ها، ۷۱ پروژه عمرانی با ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال در کنار ۱۲ پروژه تولیدی و اشتغال‌زا با هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و با آغاز بهره برداری از آن ها ۲۰۱ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

فرماندار آق‌قلا گفت: همچنین در هفته دولت امسال عملیات ساخت ۱۷ پروژه عمرانی با اعتبار پیش‌بینی شده هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: نیروگاه ۸.۴ مگاواتی در شهرک هزار هکتاری اترک با هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، ۶۰ واحد مسکونی در شهر محروم و مرزی انبارالوم و بخش وشمگیر، مرکز جامع سلامت بخش پیرواش، توسعه و تجهیز تصفیه‌خانه شهرک صنعتی آق‌قلا و طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی از مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های قابل بهره‌برداری آق قلا در  هفته دولت سال جاری است.

به گفته هاشمی در این هفته همچنین عملیات ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی این شهرستان نیز آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای علاج‌بخشی سدهای وشمگیر و آق‌دَکِش از توابع این شهرستان هر کدام هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان آق‌قلا با بیان این که دولت سیزدهم با رویکرد مردمی و توجه به محرومین به فعالیت ادامه می‌دهد گفت: استقرار بزرگترین شهرک صنعتی گلستان با فعالیت ۱۹۷ واحد تولیدی، فعالیت ۳۶ واحد صنعتی در خارج از محدوده شهرک با ظرفیت مجموع ایجاد ۵۰۰ شغل پایدار و شهرک هزار هکتاری اترک، از جمله مهمترین ظرفیت های اقتصادی این شهرستان است.

وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری آق‌قلا و انبارالوم ۶۷۰ واحد و ۸۱۵ واحدمسکونی در روستاها در حال ساخت است.

هاشمی یادآور شد: در سفر دولت به گلستان هشت هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال اعتبار برای ۵۰ پروژه عمرانی و ۹ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال در قالب تسهیلات مصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha