۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84858208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان پای درد دل آزادگان

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبر: 84858208
استاندار گیلان پای درد دل آزادگان

رشت - ایرنا - تعدادی از آزادگان گیلان به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی آزادگان با استاندار این استان دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که روز پنجشنبه و طی همایش سراسری الماس های درخشان در رشت برگزار شد ، تعدادی از آزادگان سرافراز گیلان مشکلات خود را طی دیداری صمیمانه با اسدالله عباسی استاندار گیلان بازگو کردند.

با وجود اینکه گیلان یکی از استانهایی است که درصد زیادی از آزادگان کشور (۶.۱ درصد) را دراختیار دارد، اشتغال به کار فرزندان ایثارگران و آزادگان و همچنین شنیدن درد دلهای آزادگان توسط مسئولان، از مهمترین خواسته های این سرافرازان در دیدار با استاندار گیلان بود.

دوام و استحکام نظام جمهوری اسلامی با مجاهدتهای آزادگان

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در همایش سراسری الماس هاس درخشان که به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی برگزار شد، در دیدار با آزادگان گیلان در رشت اظهار داشت: شما آزادگان با خدا معامله کردید و با صبر و استقامت خود درس مهمی را به جهانیان دادید و دوام و استقامت نظام جمهوری اسلامی نیز، مرهون مجاهداتها و ایثارگری‌های شما است.

وی افزود: شما آزادگان سرافراز در دل و قلب مردم جایگاه ویژه و ارزنده‌ای دارید و حق زیادی نیز بر گردن ما مسئولان دارید و ما نیز قدر این نعمت الهی را می‌دانیم و تمام سعی ما نیز این است که همه لحظات کار خود را در خدمت صادقانه به مردم و شما سپری کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به مقاومت جانانه آزادگان در مقابل شکنجه‌های رژیم بعث نیز اشاره کرد و گفت: شما صبر و مقاومت زیادی انجام دادید و همه شکنجه ها را نیز تحمل کردید و البته شکنجه دیدن مظلومان مختص به دوره کنونی نیست و در طول تاریخ شاهد این امر بودیم که نمونه باز آن، ائمه اطهار به خصوص حصرت امام موسی کاظم (ع) بودند که شکنجه‌های زیادی را متحمل شدند.

استاندار گیلان بیان کرد: شما آزادگان همه شکنجه ها را تحمل کردید و برای رضای خداوند تلاش کردید و باید همه خاطرات آزادگان سرافراز در چه در حوزه هنری و چه در حوزه دفاع مقدس ثبت و ضبط شود تا همه اقشار با رشادتها و ایثارگری های آزادگان بیشتر آشنا شوند.

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به سختی‌های زیادی را که متحمل شدید ، هم اینک نبابد غدغه‌ای داشته باشید چون شما اسوه های صبر و مقاومتید و ما مسئولان باید تلاش کنیم تا مشکلات و دغدغه های شما را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی ، همه ابرقدرتها با هم متحد شدند تا نظام جمهوری اسلامی را شکست دهند اما چون رزمندگان ما با خدا معامله کردند، دشمنان را مایوس و ناامید کردند و دشمنان ما یکی یکی نابود شدند.

 استاندار گیلان ، آزادگان سرافراز را گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و نماد برجسته حقانیت مقاومت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت:  خاطرات آزادگان با تولید محتواهای هنری برای انتقال به نسل جدید جامعه بازخوانی و منتشر شود.

۶.۱ درصد از آزادگان گیلانی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: در کشور ما ۳۴ هزار آزاده داریم که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده گیلانی هستند که با توجه به این امر، ۶.۱ از آزادگان مربوط به استان گیلان هستند.

محمدرضا داورطلب افزود: تعدادی از این آزادگان نیز حتی به مدت ۱۰ سال در اسارت رژیم بعث بودند و هم اینک نیز این آزادگان در کارهای اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی ، هنری و سایر بخشها به جامعه کمک و خدمت می کنند.

آزادگان سفیران ایران در عراق بودند

امیر سرتیپ عزیزالله هادی‌پور یکی از آزادگان سرافزراز گیلانی نیز در جریان این همایش طی سخنانی اظهار داشت: آزادگان در کشور بعثی به عنوان اسیر نبودند ، بلکه به عنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی در کشور عراق حضور داشتند.

استاندار گیلان پای درد دل آزادگان

وی افزود: آزادگان سلحشور ما با ایستادگی و مقاومت خود، یک مقیاس کوچک از سرزمین جمهوری اسلامی بودند که دشمنان ما به خصوص رژیم بعث از این امر متحیر بود چون آزادگان توانستند با صبر و مقاومت برابر همه ظلم ها و شکنجه ها پیروز شوند.

وی که به مدت ۱۰ سال در اسارت رژیم بعث بود، ادامه داد: با توجه به گذشت سالیان متمادی از ورود آزادگان به میهن اسلامی، خوشبختانه هنوز مسئولان به فکر ما هستند و برنامه های زیادی را به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان برگزار می کنند.

برطرف شدن دغدغه اشتغال فرزندان آزادگان

سرهنگ محمدرضا عبدالله‌پور یکی دیگر از آزادگان سرافراز گیلان که به مدت ۱۰ سال اسیر رژیم بعث بود در ادامه این همایش به دغدغه اشتغال فرزندان آزادگان اشاره و اظهار کرد: اشتغال یکی از مشکلات مهم ایثارگران و آزادگان است که امیدواریم این معضل برطرف شود.

وی افزود: هنگامی که اسرا آزاد شذدند ، در مدت حدود یکسال بیش از ۹۰ درصد از آزادگان مشغول به کار شدند و هم اینک نیز درخواست داریم تا چنین قانونی اتخاذ شود تا فرزندان آزادگان و ایثارگران نیز جذب شوند تا این دغدغه ما نیز برطرف شود.

این آزاده سرافراز به سالروز ورود آزادگان اشاره و بیان کرد: مدتها بود که برنامه ای از سوی استانداری برای آزادگان در گیلان اجرا نمی شد اما با روی کار آمدن دولت جدید و حضور آقای عباسی به عنوان استاندار گیلان، دوباره به ما بها دادند که این امر خوشحالی دارد.

همچنین تعدادی از آزادگان سرافراز خاطرات دوران اسارت خود را بازگو کردند و در پایان نیز از سوی استانداری گیلان از آزادگان حاضر در این همایش، تجلیل و تقدیر شد.

  

      

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha