استاندار کرمانشاه: وزارت بهداشت به توسعه گردشگری سلامت استان کمک کند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه خواهان کمک وزارت بهداشت به توسعه گردشگری سلامت و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این حوزه در استان شد و گفت: کرمانشاه مرکزیت غرب کشور را دارد و به استان‌های همجوار خدمات مختلف از جمله در بخش سلامت ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان با حضور وزیر بهداشت، افزود: متاسفانه برخی از پزشکان به سمت تخصص های درآمدزا گرایش دارند و این موضوع با سیاست های عدالت محورانه و مردمی وزارت بهداشت همخوانی ندارد و وزارتخانه باید به فکر حل این مشکل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: کرمانشاه روزگاری مرکز پنج استان بوده ولی امروز در بسیاری از شاخص ها شرایط مطلوبی ندارد و وزارت بهداشت باید برای جبران این عقب ماندگی ها کمک کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برخی از شرکت های داروسازی استان، از توانایی تولید و تامین دارو با بهترین کیفیت در شرایط تحریم، برخوردار هستند و باید توسط وزارت بهداشت حمایت شوند.

وی مرزهای مبادلاتی کرمانشاه را ظرفیتی برای واردات دارو در شرایط تحریم خواند و گفت: می توان کمبود برخی اقلام دارویی ضروری مردم مانند سرم را با استفاده از ظرفیت مرزهای استان به شکل کنترل شده تأمین کرد.

استاندار کرمانشاه: وزارت بهداشت به توسعه گردشگری سلامت استان کمک کند

امیری مقدم همچنین عنوان کرد: متاسفانه گردشگرانی که برای درمان از طریق مرزهای استان وارد کرمانشاه می‌شوند، راهی دیگر استان ها می شوند که وزارت بهداشت باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی بستری را فراهم کند که در همین استان درمان شوند.

وی به مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ۱۰۰۰ میلیاردتومان برای پروژه های حوزه درمان استان اختصاص یافته که می تواند تحول چشمگیری در این حوزه ایجاد کند.

مدیر ارشد استان در ادامه سخنانش خواهان کمک وزارت بهداشت در زمینه طرح هایی مانند نوسازی بیمارستان های هرسین و کنگاور، توسعه مرکز اورژانس بیمارستان محمد کرمانشاهی، تهیه سی تی اسکن بیمارستان گیلانغرب و تامین نیروی متخصص پزشکی برای مراکز درمانی شهرستان‌ها شد.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز با استقبال «بهمن امیری مقدم» استاندار، جمعی از نمایندگان، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی وارد کرمانشاه شد.

سفر به شهرستان‌های صحنه، هرسین و کنگاور و بازدید از بیمارستان‌های این شبکه‌ها و همچنین نشست با جمعی از نمایندگان و اعضای هیات رییسه دانشگاه برای بررسی وضعیت بهداشت و درمان استان از اهداف سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان کرمانشاه است.

در این سفر همچنین دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دکتر عین‌اللهی را همراهی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha