مردم مراغه بیش از ۲۵ هزار بار با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفتند

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه گفت: مردم این شهرستان از اول سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۶۳۲ بار با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته‌اند که بیش از نیمی از آنها به عملیات منجر شده است.

سرهنگ «توحید فارسی» روز پنج‌شنبه با حضور در دفتر ایرنا به مقام شامخ شهید »محمود صارمی» ادای احترام کرد و با بیان اینکه افزایش تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی نشان از اعتماد مردم به پلیس است، اظهار داشت: پلیس در راستای تامین امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

وی همچنین به افزایش مراجعه‌های مردمی به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۲۳ هزار و ۲۰۰ نفر مراجعه‌کننده به واحدهای انتظامی داشتیم که با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.

وی به کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت ۶۶ قاچاقچی دستگیر و تعداد ۲۷ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی مراغه در ادامه به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در کاهش جرائم پرداخت و بیان کرد: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند و با قلم خود نسبت به آگاهسازی و تنویر افکار عمومی به عنوان یار و مددکار پلیس در ماموریت‌های انتظامی نقش بی‌بدیل دارند.

سرهنگ «فارسی» در مورد جرائم خشن در سطح شهرستان نیز افزود: خوشبختانه در سالجاری هیچ گونه سرقت مسلحانه و جرائم خشنی وقوع نیافته اما برنامه‌های پیشگیری از جرائم باید از طرف شهروندان و سازمان‌های دخیل به خوبی اجرایی شود.

این مقام  انتظامی به کاهش آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سطح شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال متاسفانه  ۱۵ نفر از شهروندان در حوادث رانندگی فوت شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش دارد که این موفقیت در کاهش فوتی‌ها حاصل همکاری کاربران ترافیکی با ماموران پلیس راهور و راه بوده است.

فرمانده انتظامی مراغه در پایان با بیان اینکه سرمایه اجتماعی پلیس در جامعه افزایش یافته، تاکید کرد: مردم در تولید امنیت نقش به سزایی دارند لذا نیازمند همکاری مردم با پلیس در همه امور هستیم تا بتوانیم امنیت و نظم را در جامعه بر قرار و احساس امنیت را در شهروندان ارتقاء دهیم.

فرمانده انتظامی مراغه این را هم گفت که امسال بیش از ۶۸ درصد پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها به مصالحه و سازش منجر شده است،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha