فرمانده انتظامی: رضایتمندی مردم مراغه از تماس‌ با پلیس حدود ۸۵ درصد است

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه با بیان اینکه طی چهار ماه سال‌ نخست امسال ۲۳ هزار و ۲۸ مورد تماس با فوریت‌های پلیسی شهرستان برقرار شد، بیان کرد: این میزان تماس نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت و میزان رضایت‌مندی مردم از نتیجه این تماس‌ها حدود ۸۵ درصد است.

به گزارش ایرنا «سرهنگ توحید فارسی» روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه شهرستان به اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی در این مدت هم اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد که نسبت به مشابه سال قبل ۳۲۰ درصد افزایش داشت.

فرمانده انتظامی: رضایتمندی مردم مراغه از تماس‌ با پلیس حدود ۸۵ درصد است
فرمانده انتظامی مراغه: میزان تماس با پلیس در چهار ماه نخست امسال ۲ درصد افزایش داشت

به گفته وی در این رابطه ۲۰۸ توزیع‌کننده موادمخدر دستگیر، و ۹۴۶ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند که در دستگیری توزیع‌کننده ۳۹ درصد و در جمع‌آوری معتادان ۹ درصد افزایش وجود داشت.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بیش از ۱۷ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد که نسبت به مشابه سال قبل ۱۴۳ درصد افزایش داشت و در این راستا ۵۵ فقره پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد و ۵۹ نفر متهم دستگیر شدند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت نیز افزود: مبارزه با سرقت یکی از مطالبه‌ها و انتظارات به حق مردم است و پلیس با به‌کارگیری حداکثر توان و امکانات، گشت‌زنی‌های هدفمند، مداوم و پیوسته جهت جلوگیری از وقوع سرقت‌ها اقدام می‌کند.

فرمانده انتظامی مراغه اضافه کرد: با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی کارکنان انتظامی شهرستان در سال جاری ۲۳۰ سارق دستگیر شدند که در این راستا ۵۷۹ فقره سرقت کشف و اموال مکشوفه نیز تحویل مالباختگان شد شاهد کاهش سه درصدی سرقت‌ها و افزایش پنج درصدی کشف بودیم.

سرهنگ فارسی ادامه داد: در اجرای طرح تشدید ارتقای امنیت اجتماعی و با اقدامات انتظامی، امنیتی و ترافیکی در طول سال تعداد یکهزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو در سطح شهرستان که اقدام به مخدوش‌سازی پلاک، تغییر وضعیت، رفتارهای پرخطر کرده بودند و همچنین ۷۲۷ دستگاه موتورسیکلت که اقدام به ایجاد مزاحمت می‌کردند، توقیف و صاحبان آنها به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی این را هم بیان کرد: توقیف خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد و توقیف موتورسیکلت هم در این مدت ۹ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به سوانح درون‌شهری و برون‌شهری نیز افزود: با همکاری مردم و سازمان‌های مرتبط و تلاش شبانه‌روزی همکاران پلیس راهور و پلیس‌راه شهرستان، شاهد کاهش ۹ درصدی در کل سوانح طی چهار ماه اول سال جاری بودیم.

به گفته وی در این مدت فوتی‌ها در سر صحنه سانحه رانندگی کاهش ۲۸ درصدی داشت اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد تا تعداد فوتی‌ها به حداقل برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی خوب و سازنده خود در این زمینه، فرهنگ ترافیک را ارتقا دهند و به تبع آن نیز تعداد سوانح و تخلفات راهنمایی و رانندگی در شهرستان کاهش یابد.

سرهنگ فارسی گفت: امروز نیروی انتظامی سازمانی است که ارتباط تنگاتنگ و مستقیم با مردم در سطح جامعه دارد و ما نیز به واسطه انجام ماموریت‌های گسترده در صدد ارتقا و بهبود خدمت‌رسانی هستیم.

وی با بیان اینکه امنیت یک تولید جمعی است که بدون مشارکت همگانی به دست نمی‌آید، اضافه کرد: برای ارتقای سطح کمی و کیفی امنیت در جامعه همه نهادها، دستگاه‌ها و آحاد جامعه یاریگر پلیس باشند.

به گزارش ایرنا در این آیین خبرنگاران با مسئولان انتظامی به تبادل‌نظر پرداختند و ضمن تاکید بر همکاری با پلیس، از امنیت پایدار موجود در شهرستان قدردانی کردند؛ همچنین در این آیین از خبرنگاران با اهدای هدایای توسط فرمانده انتظامی شهرستان تجلیل شد.

فرمانده انتظامی: رضایتمندی مردم مراغه از تماس‌ با پلیس حدود ۸۵ درصد است
تجلیل پلیس از خبرنگاران مراغه به مناسبت سالروز شهادت «محمود صارمی» و روز خبرنگار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha