۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبر: 84859647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار فارس: اختیارات دولت تا حد ممکن به مردم واگذار شود

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: اختیارات و امورات مربوط به دولت تا حد ممکن و با هدف کوچک سازی بدنه دولت به مردم و تشکل های مردمی واگذار شود.

اسماعیل محبی پور، شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت موضوع این مهم باید با جدیت دنبال شود و در بخش هایی که امکان پذیر است از ظرفیت مردم برای اعتلای کشور و نظام استفاده کنیم.
او ادامه داد: در نظام اداری ما این نگاه ایجاد شده که امورات دولت باید صرفا توسط کارمندان دولت انجام شود در حالی که بسیاری از کارها را می توان به مردم سپرد و مردم نیز به راحتی می‌توانند آنها را مدیریت کنند.
وی بیان کرد: در مسیر تحقق این مهم، نخستین نیاز امروز ما فرهنگ سازی، ادراک سازی و نهادینه کردن فرهنگ تشکلی کار کردن است و تشکل ها باید در این راه کمک کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: باید این مساله را بقبولانیم که استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اعمال حاکمیت کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود و افزایش سرمایه اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت.
محبی پور افزود: در این فرایند، دولت نیز می تواند به عنوان پشتیبان ایفای نقش کند.

مساله معیشت مردم، دغدغه جدی مسئولان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود، مساله معیشت مردم را نخستین دغدغه مسئولان در حفظ امنیت شهروندان دانست و گفت: هم اینک امنیت باثبات و پایداری بر فضای استان حاکم است و فضای زندگی، کسب و کار و فعالیت‌ها در این استان با چالش مواجه نیست.
محبی‌پور افزود: با توجه به اهمیت مساله معیشت مردم، هر شوکی که بخواهد به اقتصاد استان وارد شود و اقتصاد خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار دهد با جدیت دنبال می‌کنیم.
وی، بحران آب را از جمله مباحث مهم امنیت جهانی دانست و گفت: استان فارس نیز امروز به شدت تحت تاثیر مشکل کم آبی و خشکسالی قرار دارد و مشکلاتی در این زمینه برای استان ایجاد شده است.
معاون استاندار فارس، با اشاره به میزبانی این استان از مهاجران خارجی به ویژه مهاجران افغانستانی ادامه داد: هر زمان که کشور افغانستان دچار ناامنی می شود مهاجرات افغان‌ها به کشورمان نیز بیشتر می شود.
محبی پور افزود: در مقاطع مختلف، جمهوری اسلامی طرح‌های مختلفی را برای ساماندهی اتباع خارجی اجرا کرده است.
او بیان کرد: در تمام دنیا مهاجران هم فرصت هستند و هم تهدید و اگر این رویداد به خوبی مدیریت نشود بسیار آسیب زا خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضاقه کرد: اراده جدی در وزارت کشور برای ساماندهی اتباع خارجی در بحث اشتغال سکونت، آمد و شد و اقامت شکل گرفته که امیدواریم این طرح ساماندهی اجرایی شود.
وی، با اشاره به حوادث ناشی از تیراندازی در مراسم های جشن و عزا افزود: در این زمینه تاکنون شاهد بروز حوادث تلخی بوده ایم و با یک بی احتیاطی، جشن عروسی به عزا تبدیل شده است.
محبی پور، از رسانه ها خواست که به این موضوع ورود کرده و در جهت فرهنگ سازی متولیان را کمک و یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha