کودکان گنبدی یاد آزادگان دفاع مقدس را با ساخت کتیبه گرامی داشتند

گنبدکاووس- ایرنا- کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری شماره یک و ۲ گنبدکاووس روز شنبه در کارگاه سفالگری با خلق کتیبه‌هایی با نماد ورود آزادگان به وطن، یاد این عزیزان را گرامی‌داشتند.

به گزارش ایرنا، کارگاه ساخت کتیبه‌های سفالی نقش برجسته با نمادهایی از ورود آزادگان به ایران اسلامی روز شنبه با حضور ۸۰ نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس برگزار شد.

کودکان و نوجوانان گنبدی در ادامه میزبان همایش فرهنگی هنری الماس‌های درخشان با موضوع آزادگان بودند و تعدادی از مربیان به یاد آن دوران به قصه گویی پرداختند و یکی از آزادگان شهرستان با زبان کودکانه خاطرات دوران اسارت خود را با هدف آشنایی نسل امروز با ایثار، جانفشانی و شجاعت رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن روایت کرد. 

کودکان گنبدی یاد آزادگان دفاع مقدس را با ساخت کتیبه گرامی داشتند

تعزیه خوانی اعضای کانون پرورش فکری با موضوع "آسمان خون گریه کن" و نمایش گوشه‌ای از واقعه کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران باوفایشان بود دیگر برنامه امروز این کودکان گنبدی ود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تابستان امسال هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای فعال کانون در مراکز شماره یک و ۲ در ۹۰ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی با موضوعات مختلف شرکت کردند که کارگاه‌های نقاشی، سفالگری و قصه‌گویی بیش از سایر کلاس‌ها متقاضی داشت.

سمیه محمدی افزود: دوره تابستانی کلاس‌های کانون تا ۱۰ شهریور به پایان می‌رسد و از ۲۰ شهریور برای کلاس‌های دوره پاییزی نام نویسی از علاقمندان آغاز خواهد شد.

کودکان گنبدی یاد آزادگان دفاع مقدس را با ساخت کتیبه گرامی داشتند

وی جشنواره پرواز بادبادک‌ها، جشنواره قصه‌گویی، مهرواره ادبی غنچه‌های نیایش ویژه گروه سنی هفت تا ۱۲ سال و خیمه شب بازی را از جمله برنامه‌های جانبی در کنار کارگاه‌های فعال در تابستان امسال برشمرد و گفت: گروه تعزیه‌ خوانی کانون در ۲ هفته آینده در مساجد مختلف شهر اجرای برنامه دارد.

محمدی بیان کرد: همچنین اردوی تفریحی آموزشی بازدید از موزه حیات وحش پارک ملی گلستان و برگزاری نشست انجمن‌های عکاسی و محیط زیست از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در تابستان است.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و آموزش و پرورش آن افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha