۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84860092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان: بیشترین پرونده‌های قضایی گناباد مربوط به حوادث جاده‌ای است

گناباد-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: بیشترین پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی این شهرستان در طول سال مربوطه به سوانح و مصدومیت و یا فوت ناشی از حوادث جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی امیری روز شنبه در حاشیه بازدید مسوولان دستگاههای اجرایی از نقاط خطر خیز جاده گناباد به بجستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به کم عرض بودن و اختلاف زیاد سطح جاده تا شانه خاکی کنار این جاده، طی ماههای گذشته و از جمله ۲ هفته اخیر شاهد بروز سوانح رانندگی در این محور بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این سوانح علاوه بر خسارتهای مادی و معنوی متعدد موجب فوت ۲ نفر از هموطنانمان تنها در دو هفته اخیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: با توجه به خطر خیزی بالای محور مواصلاتی گناباد به بجستان باید با توجه خاص و سرعت عمل فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر دست اندرکاران و مسوولان ذیربط در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع خطر  این جاده اقدام کرد تا از استمرار وقوع چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.

فرماندار گناباد هم با اشاره به اینکه جاده گناباد به بجستان از همان زمان احداث در بیش از ۲۰ سال گذشته دارای ایرادات مختلف فنی و زیربنایی بود، رفع نقاط خطر خیز و بهسازی این جاده را نیازمند هم افزایی بین بخشی و استفاده از همه ظرفیتهای بخشهای دولتی و خصوصی دانست.

رضا نصیری گفت: بدین منطور قرارگاهی با حضور دست اندرکاران و مدیران مربوطه در آینده نزدیک تشکیل و از ظرفیت های بخشهای دولتی و خصوصی و معدن کاران در این خصوص استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی بهبود روکش آسفالت هفت کیلومتر از جاده گناباد به بجستان همزمان با هفته دولت آغاز می شود.

رییس پلیس راه گناباد هم گفت: باید همزمان با روکش آسفالت جاده گناباد به بجستان نسبت به شانه سازی و کاهش سطح ارتباط سطح جاده با شانه خاکی کنار آن اقدام کرد.

سرگرد محسن زنگویی افزود: در غیر این صورت اجرای صرف روکش آسفالت موجب افزایش سرعت وسایل نقلیه و در نتیجه افزایش سوانح منجر به فوت و مصدومیت در این مسیر می شود.

با توجه به قرارداشتن جاده گناباد به بجستان در مسیر تردد تعداد زیادی وسایل نقلیه و مسافران عبوری و نقطه ارتباط استانهای خراسان رضوی و استانهای مرکزی و شمالی کشور به دلیل کم عرض بودن و ارتفاع زیاد و حداقل دو متری سطح جاده با شانه خاکی اطراف آن همواره شاهد بروز سوانح جاده ای جرحی  و منجر به فوت در این مسیر هستیم به طوری که در ۲ هفته گذشته در ۲ سانحه دو تن فوت کردند و تعدادی مصدوم شدند.

با توجه به افزایش خطر پذیری و وقوع سوانح جاده ای در جاده گناباد به بجستان دادستان عمومی و انقلاب گناباد از مسوولان این شهرستان خواست که با بازدید از این جاده و بررسی نقاط ضعف آن در اسرع وقت نسبت به رفع نقاط خطر خیز جاده فوق اقدام کنند.

جاده گناباد به بجستان دارای ۴۵ کیلومتری طول است که ۲۵ کیلومتر آن در حوزه شهرستان گناباد و ۲۰ کیلومتر آن در محدوده شهرستان بجستان قرار دارد. 

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و استان خراسان رضوی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha