پرچم حرم سیدالشهدا (ع) مرزهای آذربایجان‌غربی را متبرک کرد

مهاباد - ایرنا - پرچم بارگاه ملکوتی سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در آیینی باشکوه با ورود به مرزهای آذربایجان غربی فضای این استان را متبرک و مملو از عطر ناب حسینی کرد.

فرمانده هنگ مرزی سردشت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های اختصاصی فرماندهی فراجا و در آستانه گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و اجرای طرح پیمایش مرزی حرم تا حرم، پرچم متبرک بارگاه ملکوتی سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) از طریق این شهرستان وارد کشورمان شد.

سرهنگ وحید قویدل افزود: پرچم‌های متبرک حرم سیدالشهدا (ع) و سقای دشت کربلا با رایزنی‌های انجام شده توسط فرماندهی مرزبانی کشور با کشور عراق از مرزبانی عراق تحویل و از استان کردستان با میزبانی شهرستان سردشت وارد حوزه استان آدربایجان غربی شد.

وی اضافه کرد: پرچم‌های متبرک حرم ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)  پس از متبرک شدن واحدهای هنگ مرزی این استان و از جمله سردشت،  از شمال استان (شهرستان پلدشت) تحویل نمایندگان هنگ مرزی استان آذربایجان شرقی می‌شود.

سرهنگ قویدل یادآور شد: این پرچم مقدس که به منظور متبرک کردن پاسگاه‌های مرزی ایران وارد کشور شده پس از انجام مراسم‌های معنوی واحدهای تابعه مرزی و خانواده‌های آنها در این شهرستان با تشریفات خاص بدرقه و تحویل نمایندگان هنگ مرزی آذربایجان شرقی خواهد شد.

به گزارش ایرنا،  طرح حرم تا حرم (مشهد تا کربلا) با محوریت متبرک کردن پاسگاه‌های مرزی با پرچم حرم امام رضا (ع) و سرور و سالار شهیدان (ع) اجرا می‌شود در این طرح این پرچم‌ها به تمام استان‌های مرزی منتقل می‌شود و مرزبانان ایران اسلامی در نقاط صفر مرزی این پرچم متبرک را زیارت می‌کنند.

شهرستان مرزی سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و با کشور عراق دارای ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha