۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84861358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دولت ۵۹۱ طرح در کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت، ۵۹۱ طرح در بخش‌های مختلف نیرو، آموزشی، بهداشت و درمان و اقتصادی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت اظهار داشت: این تعداد پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، براساس آماری است که در سامانه دولت ثبت شده است اما ممکن است طی روزهای آینده بیشتر نیز شود.

وی با اشاره به اینکه از تعداد پروژه‌های ذکر شده، ۴۸۰ پروژه قابل افتتاح، عمرانی و مربوط به بخش اقتصادی با هزینه‌کرد ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان است، افزود: هفته دولت، ۱۱۱ پروژه نیز با سرمایه‌گذاری ۱۵۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار کردستان تاکید کرد: اصرار ما بر این است که تا زمانی که مقدمات لازم برای آغاز عملیات اجرایی یک پروژه تکمیل نشده است، آن طرح شروع نشود، به این معنا که کلنگ‌زنی‌ها و افتتاح‌های نمایشی نداشته باشیم.

زارعی کوشا یادآور شد: یکی از مشکلات و چالش‌های ما بحث کمبود آب در شهر بانه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، خط انتقال سد عباس‌آباد، تصفیه‌خانه و ایستگاه پمپاژ آن، تکمیل شده است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پروژه سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج، بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارد و حفاری کل ۲۸ کیلومتر انجام شده است و تلاش داریم این طرح در موعد مقرر(آخر شهریور یا اوایل مهر) به بهره‌برداری برسد.

۱۸۹ مصوبه حاصل سفر رییس‌جمهور به کردستان
استاندار کردستان در بخش دیگر صحبت‌های خود، به مصوبات سفر رییس جمهور اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغیه جدید در این سفر، ۱۸۹ مصوبه با وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان داشتیم.

زارعی کوشا اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور به استان را ۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اعتبار مصوب شده در بخش زیرساخت‌، راه و راه‌آهن از جمله گردنه صلوات آباد، کریدور شمال-جنوب و حذف نقاط حادثه‌خیز، بیش از پنج هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در بخش منابع آب، تکمیل سدها مثل سدهای چراغ ویس، عباس‌آباد، سورال، گاران، ژاوه، زیویه، آبرسانی به سنندج و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

استاندار کردستان اظهار داشت: در بخش کشاورزی نیز از جمله آبیاری فرعی، کانال‌ها، توسعه باغات، سیستم‌های نوین آبیاری و زیرساخت‌های گلخانه‌ای، حاصل سفر رییس جمهور، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود.

زارعی کوشا ضمن اشاره به اختصاص اعتبار به بخش بهداشت و درمان و تکمیل بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان، یادآور شد: در حوزه آموزش و پرورش هم برای تکمیل مدارس روستایی و اتمام مدارس ناتمام خیرساز، ۸۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

تصویب هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۲۷۸ طرح تولیدی، تامین اعتبار برای ساخت یک هزار واحد مسکن محرومان، افزایش پروازهای فرودگاه سنندج و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شرکت هواپیمایی بومی، اختصاص تسهیلات ۵۵۰ میلیون یورویی برای پتروشیمی بعثت و قول رییس‌جمهور برای پیگیری برگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان، پیگیری راه‌اندازی پرواز تهران، سنندج، سلیمانیه و بالعکس، از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

دوم تا ۶ شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha