اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در روستاهای تکاب آغاز شد

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: در راستای اجرای سیاست‌های محرومیت زدایی دولت سیزدهم، عملیات اجرایی طرح هادی و توسعه زیرساخت‌های عمرانی روستاهای این شهرستان آغاز شد.

اسماعیل حیدری آزاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح از روستای «قلعه جوق» بخش مرکزی این شهرستان با یک میلیارد ریال اعتبار کلید خورده است، افزود: این طرح شامل کوچه تراشی، ساماندهی و جدولگذاری معابر و سنگفرش داخل روستا است.

وی اضافه کرد: اعتبارات این طرح با پیگیری های ویژه ای که انجام شد از محل اعتبارات دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان غربی تامین شده است.

فرماندار تکاب گفت: این طرح توسعه زیرساخت روستایی به سرعت اجرا خواهد شد و برای شتاب بخشیدن به آن و افزایش ۲ برابری حجم پروژه، یک میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز از محل اعتبارات بخشداری مرکزی، دهیاری و مشارکت معادن منطقه تخصیص می‌یابد.

حیدری آزاد ادامه داد: رفع محرومیت و توسعه زیرساخت های روستایی از ۶ ماه گذشته در این شهرستان سرعت گرفته و هم اکنون ۲۶ طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی و ۱۹ طرح نیز در روستاهای بخش تخت سلیمان با ۵۰ میلیارد ریال هزینه در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: همچنین ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی این شهرستان در مرحله اول توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ تصویب شده که نسبت به مرحله اول سال گذشته از افزایش ۶۲ درصدی برخوردار است.

حیدری آزاد یادآور شد: با توجه به زودرس بودن فصل سرما و محدودیت فصل کاری در تکاب امیدواریم اعتبارات شهرستان به موقع به پروژه های عمرانی تزریق و اعتبارات مصوب تکاب زودتر از سایر شهرها ابلاغ گردد و تخصیص یابد تا در فصل کار عمرانی نسبت به تکمیل و بهره برداری از پروژه‌ها اقدام شود.

به گزارش ایرنا، تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و جزو ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha