۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84862037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ طرح درمانی و بهداشتی هفته دولت در خراسان‌شمالی افتتاح می شود

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت ۱۰ طرح درمانی و بهداشتی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

دکتر سیدجواد پورنقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت اینچه سفلی، مرکز خدمات جامع سلامت خرتوت در مانه و سملقان و مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی چناران در بجنورد از طرح های مهمی هستند که بهره برداری از آنها حدود ۲۶ هزار نفر در استان از خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز بهره‌مند می شوند.

وی از افتتاح مرکز جامع تکامل کودکان در کلینیک امام علی (ع) بجنورد خبر داد و گفت: راه‌اندازی واحد دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت شهری چناران، واحد دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت شهری باقرخان و واحد دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت شهری محمد رسول الله (ص) نیروگاه در بجنورد نیز از دیگر برنامه‌های افتتاحی هفته دولت است.

وی با اشاره به اختصاص دستگاه پی‌سی‌آر تشخیص بیماری سل به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت، بیان کرد: آزمایشگاه مولکولی پیشرفته دانشکده پزشکی نیز در این ایام بهره‌برداری می‌شود.

تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل و تجهیز بیمارستان های استان، تکمیل دانشکده ها، پایگاه های فوریت، مراکز بهداشت و افزایش تخت های بیمارستانی هزینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این سفر مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برخی از پروژه های درمانی نیز اخذ شد که این امر به روند ارتقای شاخص های سلامت استان سرعت می بخشد.

پورنقی ادامه داد: بیمارستان پورسینای آشخانه و بیمارستان ۶۴ تخت خوابی رازوجرگلان از پروژه های درمانی مطرح در این سفر بودند که اعتبار خوبی برای تکمیل و تسریع در ساخت آنها مصوب شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha