۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷
کد خبر: 84862292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی پاکدشت آزاد شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷
کد خبر: 84862292
۱۷۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی پاکدشت آزاد شد

پاکدشت- ایرنا- بخشدار مرکزی پاکدشت گفت: با تخریب ۷۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز، ۱۷۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی بخش مرکزی پاکدشت آزاد شد.

سعید فکری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری این اراضی، ۷۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان پاکدشت شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، با دستور مقام قضایی، این ساخت و سازها تخریب و قلع و قمع شد.

وی اظهار داشت: این ساخت و سازهای غیرمجاز در دو نوبت و با حضورعوامل انتظامی، نمایندگان بخشداری و جهاد کشاورزی تخریب و طی آن ۱۷۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد و به حالت اولیه بازگشت.

فکری گفت: بخشداری مرکزی پاکدشت مصمم است تا با افراد سودجو و منفعت‌طلبی که در اراضی کشاورزی و حریم و بستر رودخانه‌ها اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند برخورد کرده و نسبت به آزاد سازی اراضی مرغوب کشاورزی اقدام کند.

بخشدار مرکزی پاکدشت از مردم خواست تا پیش از خرید هرگونه ملک، ویلا و یا زمین در محدوده روستاها، به دهیاری و بخشداری مراجعه نموده و کاربری زمین را استعلام کنند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳ هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر است که از این ۲۳ هزار هکتار ۱۷ هزار هکتار زیر کشت غلات استراتژیک(گندم، جو، محصولات علوفه ای)، هزار و ۵۰۰ هکتار باغات و هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه می‌باشد.
پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha