مستند «قارلاواج» از خراسان‌شمالی برگزیده جشنواره بین‌الملی روسیه شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مستند «قارلاواج» به کارگردانی "احسان کمالی" در دومین جشنواره بین المللی فیلم پچکا روسیه برنده بهترین فیلم شد.  

 رضا رضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۱۱ فیلم از کشورهای ایتالیا، سوئد، هند، ترکیه، روسیه، صربستان، ارمنستان، قزاقستان در بخش فیلم های مستند این جشنواره کاندیداهای دریافت جایزه بودند که فیلم «قارلاواج» برگزیده این جشنواره شد.

وی تصریح کرد: آیین پایانی و معرفی مستندهای برتر دومین جشنواره بین المللی فیلم پچکا روسیه مردادماه سال جاری برگزار شد.  

رضایی افزود: مستند «قارلاواج» به نویسندگی و کارگردانی "احسان کمالی" از فیلم‌سازان برجسته استان و تهیه‌کنندگی داریوش سرمدی ساخته شد و ناصر فکور آیدین پرهیزی، مجتبی ابوالقاسم پور، حامد جواد زاده، سعید رضوانی، ایمان بدری، حسن شرف‌الدین، مجتبی عبدالرحیم خان از دیگر عوامل این فیلم هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مستند کوتاه روایت زندگی یک پیرمرد موذن از قوم ترکمن است که در یک مثلث عشقی؛ همسر و اسبش که تنها اسب روستا است، اتفاقات تلخ و شیرینی را تجربه می کنند.

احسان کمالی متولد ۱۳۶۵ است و تاکنون در حوزه فیلم‌سازی و عکاسی در جشنواره‌های مختلف ملی، بین‌المللی و استان مقام‌های بسیاری را از آن خود کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha