دو انتصاب دیگر با امضای وزیر علوم؛ رئیس موسسه استنادی علوم و سرپرست دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی "سید احمد فاضل زاده" را به مدت چهارسال به سمت رییس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری و "صادق خزل پور" را به سمت سرپرست دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی منصوب کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، در بخشی از حکم انتصاب محمد علی زلفی گل خطاب به سید احمد فاضل زاده تاکید شده است که با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری  به‌ویژه  توسعه زیر ساخت های  پایش و انتشار نتایج علم و فناوری و حل مشکلات پیش روی نمایه سازی نشریات علمی، پژوهشی و ترویجی ایفا نمایید.

همچنین ایجاد زیرساخت لازم جهت توسعه کمی و کیفی نمایه سازی مجلات، اختراعات و فناوری ها و رتبه بندی دانشگاهها، پژوهشگاهها، موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری،  پیاده سازی کامل سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) و برنامه ریزی برای استفاده کامل از ظرفیت های قانونی در توسعه و تکمیل آن،  تدوین سند و پیاده سازی سکو ی ملی آموزشی، تربیتی، فرهنگی، پژوهشی، فناوری و نوآوری در راستای اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی با تعامل موثر با سایر بازیگران،  بستری سازی برای معرفی و توسعه دامنه نمایه سازی و انتشارات ISC در سطح جهان از اولویت و اقدامات اجرایی است که از سوی وزیر علوم در انتصاب فاضل زاده درخواست شده است.

دو انتصاب دیگر با امضای وزیر علوم؛ رئیس موسسه استنادی علوم و سرپرست دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی

سید احمد فاضل زاده حقیقی (متولد ۱۳۴۶ – شیراز) استاد تمام  مهندسی هوافضا در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز است. وی دارای عنوان رتبه اول کنکور سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۷۰ در رشته مهندسی مکانیک و اولین دانشجوی ممتاز دانشگاه و اولین دانش آموخته دکتری هوافضا در کشور  درسال ۱۳۸۰ است.

ترجمه و چاپ یک جلد کتاب تخصصی، تالیف و ویراستاری دو جلد کتاب انگلیسی توسط انتشارات اشپرینگر، انتشار ۱۳۵  مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ارائه ۱۳۰ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی، یک مورد ثبت اختراع و تجاری سازی چند طرح تحقیقاتی کاربردی ملی از نتایج فعالیت های پژوهشی و فناوری ایشان و همکارانشان بوده است.

کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز، پژوهشگر برتر استان فارس، مدیر فناور برتر  و مدیر اجرایی نمونه از دیگر افتخارات فاضل زاده است.

فاضل زاده یکی از سه مولف کتاب «مکانیک محیط‌های پیوسته محاسباتی ساختارهای نانومقیاس» است که ازسوی انتشارات بین‌المللی اشپرینگر در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و جایزه بهترین کتاب علمی کامستک ۲۰۲۱ را کسب کرد.   

همچنین از سوابق اجرایی رئیس جدید موسسه استنادی علوم (ISC) می توان به  فعالیت اجرایی به عنوان  رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز، رئیس پارک علم و فناوری فارس، دبیر هیجدهمین کنفرانس بین المللی پارکهای علم و فناوری آسیا (ASPA-۲۰۱۴) اشاره کرد.

عضویت در هیئت موسس، هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن علمی پارک ها و مراکز رشد ایران، عضویت در هیئت مدیره انجمن پارک های علم و فناوری آسیا، عضویت حقیقی در هیئت امناء دانشگاه شیراز (دانشگاه شیراز، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام)، دانشگاه صنعتی شیراز و پارک علم و فناوری فارس، عضویت در انجمن مهندسان مکانیک ایران و انجمن مهندسان هوافضا ایران از دیگر فعالیت های اجرایی و علمی اوست.

وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از خدمات و زحمات محمد جواد دهقانی رئیس سابق موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری در زمان تصدی مسولیت این موسسه قدردانی کرد.

دو انتصاب دیگر با امضای وزیر علوم؛ رئیس موسسه استنادی علوم و سرپرست دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی

"صادق خزل پور" سرپرست دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی شد

در بخشی از حکم محمدعلی زلفی گل خطاب به صادق خزل پور نیز آمده است: با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی(کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت‌ عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی، توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش – محور، پژوهش آموزش- محور، مهارت افزایی، کارآفرینی، فرهنگ سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمامی محورهای سند" دانشگاه اسلامی" به کار گرفته شود.

صادق خزل پور عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا با مرتبه استادیار است و پیش از این مسولیت معاونت تحصیلات تکمیلی و معاونت پژوهشی دانشکده شیمی و مدیریت امور پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشته است. وی رتبه نخست دوره کارشناسی ارشد و دکتری را در میان هم‌ورودی های خود در دانشگاه بوعلی سینا را کسب کرده است و چندین دوره استاد برتر آموزشی در گروه شیمی تجزیه بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ جداگانه‌ای از زحمات و تلاش‌های «دکتر حسین مرادی مخلص» رئیس سابق دانشگاه  سید جمال الدین اسدآبادی در مدت تصدی این مسئولیت‌ قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha