عملکرد یکساله دولت/ ۴ هزار و ۲۵۰ مترمربع به فضای فرهنگی خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۲۵۰ متر مربع با اجرای سه طرح فرهنگی و هنری در مدت یکساله دولت سیزدهم به فضای فرهنگی استان افزوده شد.

تقی صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان گرمه با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار سه میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان از جمله این طرح ها است که عملیات ساخت این مجتمع از سال ۱۳۸۵ آغاز و در هفته دولت سال قبل به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این مجتمع دارای فضاهای آموزشی، اداری، سالن آمفی تئاتر است که با تمامی امکانات لازم محیط فرهنگی مناسبی را در این شهرستان فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: عملیات اجرایی کتابخانه شهرستان محروم مانه و سملقان طرحی دیگر است که با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۷۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در ۲ فاز در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.

وی عنوان کرد: فاز یک این کتابخانه شامل فضای مطالعه، سالن مرجع، اتاق کتابدار و مخزن است که در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید و فاز دوم آن با عنوان سالن آمفی تئاتر است که دارای فضاهای اداری، اتاق گریم، اتاق کنترل صوت و نور، اتاق سمعی و بصری در هفته دولت امسال بهره برداری شد.

صادقی تصریح کرد: سالن آمفی تئاتر این طرح با زیر بنای ۸۵۰ متر مربع و فضای کتابخانه آن یکهزار و ۳۵۰ متر مربع زیربنا دارد.

وی همچنین به ساخت مجتمع فرهنگی هنری جاجرم نیز اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت این طرح با زیربنای یکهزار و ۵۰ متر مربع با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۴۱۱ میلیون از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: سالن های آموزشی، اداری، سالن آمفی تئاتر از جمله فضاهای در نظر گرفته شده برای این مجتمع فرهنگی و هنری است.

هم اکنون در خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، هزار و ۱۷۲ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha