۳ میلیارد تومان وام حمایتی در دولت سیزدهم به اصحاب فرهنگ خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سه میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام و عیدی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در دولت سیزدهم پرداخت شد.

تقی صادقی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: بخشی از این تسهیلات در قالب طرح های "یادمان" به ۳۹ نفر و به هر نفر بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان،  "طرح شمیم" و "طرح جوانه" در مجموع به پنج نفر تسهیلات به ارزش ۱۷۵ میلیون تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان به ۶۷۵ از هنرمندان خراسان شمالی عضو صندوق هنر به مناسبت عید نوروز و شب یلدا پرداخت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: ۶۷۵ هنرکارت برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران فعال استان صادر شده است که ۱۰۰ کارت در دولت سیزدهم صادر شد.

صادقی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۲۰ هنرمند خراسان شمالی عضو بیمه صندوق اعتباری هنر هستندگفت: از این تعداد؛ ۶۶ نفر در دولت سیزدهم بیمه شدند و ۱۳۴ نفر نیز از بیمه تکمیلی هنرمندان بهره مند شدند.

۳ میلیارد تومان وام حمایتی در دولت سیزدهم به اصحاب فرهنگ خراسان‌شمالی پرداخت شد

امید آفرینی در دستور کار رسانه ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، رسانه‌ها را زبان گویای مردم و مطالبه گر مشکلات مردم از مسؤولان عنوان کرد و افزود: مطالبه گر و مردمی بودن از ویژگی‌های مهم رسانه‌ها است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید خدمات و کارهای صورت گرفته از سوی دولت را در راستای امیدآفرینی به شکل شایسته بازتاب دهند.

صادقی با بیان اینکه فعالیت در حوزه رسانه تلفیقی از هنر، کار حرفه‌ای و تخصصی است، تصریح کرد: امیدآفرینی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است و باید رسانه‌ها آنرا در دستور کار قرار دهند و به همین دلیل دشمن در صدد ترویج فضای یاس و ناامیدی در جامعه است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در حوزه جهاد تبیین، ادامه داد: امروز وظیفه خطیری بر دوش خبرنگاران به عنوان قشر فرهیخته جامعه گذارده شده است و آنان در مقابله با هجمه سنگین رسانه‌های بیگانه در قالب جهاد تبیین نقش تعیین کننده‌ای دارند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha