۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84863305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان رسیدگی به تخلفات در تعزیرات اردبیل به هفت روز رسید

اردبیل- ایرنا -مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی این استان کاهش یافته و به هفت روز رسیده است.

علی رحیمی آذر روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنای اردبیل از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی استان اردبیل در سال جاری خبر داد و افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در پنج ماه سال جاری در تعزیرات حکومتی استان به هفت کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در پنج ماه امسال در مجموع ۶ هزار و ۷۰ فقره پرونده در زمینه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های متبوع به تعزیرات حکومتی استان ارجاع و به ۶ هزار و ۲۸ فقره از آنها رسیدگی و حکم قانونی صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: از مجموع ۶ هزار و ۷۰ فقره پرونده تخلف اقتصادی تشکیل شده در استان اردبیل، حدود سه هزار پرونده مربوط به عدم درج قیمت، هزار و ۱۱۴ مورد در رابطه با گرانفروشی، ۶۲۷ مورد در ارتباط با کم فروشی، ۴۵۲ مورد مربوط به عرضه خارج از شبکه توزیع، ۳۴۷ مورد در رابطه با تقلب، و ۸۶ پرونده هم در مورد احتکار بوده است.

رحیمی آذر اضافه کرد: طی این مدت متخلفان اقتصادی استان اردبیل در این مدت به پرداخت ۶۳۵ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی ادامه داد: در پنج ماه سال‌جاری ۲ هزار و ۴۴۰ مورد بازرسی درقالب گشت مشترک در استان انجام شده و طی این بازرسی‌ها برای هزار و ۵۰۰ واحد پرونده تخلفاتی تشکیل که در مجموع متخلفین از این حیث به بیش از ۷۱ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل خاطرنشان کرد:  از ابتدای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی به همراه سایر ارگان‌های  ذیصلاح، افزایش سطح بازرسی‌ها و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی را در اولویت کاری خود قرارداده است.

وی افزود: گشت‌های مشترک بازرسی به طور مداوم درحال بازرسی از بازار بوده و هرگونه تخلف احتمالی را رصد کرده و با هرگونه تخلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی خصوصا کالاهای  اساسی و مایحتاج مردمی بشدت و مطابق با موازین برخورد قانونی می‌کند.

 این مقام مسئول اظهار کرد: با افزایش اختیارات ادارات تعزیرات حکومتی استانها و افزایش پنج الی ۱۰ برابری جریمه متخلفین اقتصادی شاهد کاهش شدت وقوع جرایم هستیم و به نوعی باعث بازدارندگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اصلاح قوانین، کمبود امکانات و زیر ساخت های لازم و کمبود نیروی متخصص را از جمله مشکلات عنوان کرد.

رحیمی آذر با اشاره به اینکه سامانه اینترنتی به آدرس  Tazirat۱۳۵ بصورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات وگزارشات مردمی است، از عموم آحاد مردم خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوط به تعزیرات حکومتی، موارد تخلف را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صمت اعلام نمایند.

وی با تقدیر از زحمات خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه همیشه و در همه حال در کنار مردم و مسئولان بوده و بدون ادعا و در گمنامی مطالبات مردم را مسئولان پیگیری و خدمات دستگاه های اجرایی را به آگاهی مردم می رسانند.

وی اضافه کرد: بدون انعکاس اخبار از سوی خبرنگاران و رسانه ها مسئولان و دستگاه های اجرایی در رسیدن به اهداف سازمانی خود موفق نخواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha