۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84863453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: ۶۲ برنامه هفته دولت در این استان اجرا می‌شود

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با اجرا و بهره برداری از ۶۲ برنامه طی هفته دولت در این استان ۶۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، ولی جهانی روز سه‌شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار داشت: افتتاح و بهره‌برداری از ۲ واحد دفتر اطلاع رسانی ، مسافرخانه، مسافرکاشانه ، واحد پذیرایی ، هتل ، واحد گردشگری ، ۲۰ مورد بوم‌گردی با اعتباری حدود ۱۳۰ میلیارد تومان ، ۹ مورد سفره خانه سنتی  و مرمت بناها و خانه‌های تاریخی از مهمترین برنامه‌های این اداره طی هفته دولت است.

وی ادامه داد: در اولین روز از هفته دولت اولین مجتمع گردشگری کشاورزی با اعتباری حدود ۶۲ میلیارد تومان در شهرستان لاهیجان و توسط استاندار گیلان افتتاح می شود که ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۷۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این مجتمع مشغول به کار می شوند، ضمن اینکه یک هتل سه ستاره نیز در همین روز در لاهیجان مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان اضافه کرد: همچنین روز شنبه ششم شهریورماه ۲۰ واحد بوم‌گردی و اقامتی در رضوانشهر و در سایر شهرهای گیلان به صورت نمادین با اعتبای حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که این واحدهای بوم گرد و اقامتی حدود ۲۰۰ شغل ایجاد می کند.

قدمت چهار هزارساله ماسوله

جهانی به کاوش های باستان شناسی در منطقه ماسوله قدیم نیز اشاره و بیان کرد: طی کاوش‌هایی که انجام شده، ثابت شده که ساکنان کنونی در منطقه کهنه ماسوله زندگی می کردند که با سفالگری و آهنگری نیز آشنا بودند و طبق کاوش‌های انجام شده، کهنه ماسوله حدود چهار هزار سال قدمت دارد حال آنکه قبل از این تصور می‌شد ماسوله مربوط به دوران اسلام است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: ۶۲ برنامه هفته دولت در این استان اجرا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ثبت جهانی ماسوله نیز اقدامات زیادی انجام شده و بیش از ۹۵ درصد از مشکلات مطرح شده برای ثبت جهانی این منطقه رفع شده و قرار است مسئولان یونسکو مهر ماه امسال برای ثبت جهانی این منطقه وارد ایران شوند.

وی اظهار کرد: بعضی از ایرادات باقیمانده برای ثبت جهانی ماسوله نیز طی روزهای آینده انجام می‌شود و همچنین با کمک گرفتن از شهرداری رشت و شهرداری ماسوله ، قرار است که این منطقه به طور کامل پاکسازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان در ادامه به مطالعات انجام شده در بافت تاریخی بندرانزلی نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار مطالعات ویژه بافت تاریخی بندرانزلی را انجام دادیم و این مطالعات وارد طرح تفصیلی شده هر چند اختلافات جزیی با شهرداری وجود دارد اما به زودی برطرف می‌شود.

جهانی همچنین از میزبانی رشت از شهرهای خلاق ایران خبر داد و بیان کرد: از روز بیستم مهرماه امسال و به مدت ۲ روز شهرستان رشت میزبان شهرهای خلاق ایران خواهد بود که مدیران کل میراث فرهنگی شهرهای خلاق و سایر مسئولان این شهرستان ها در همایش حضور می یابند.

در استان گیلان پنج هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد ، یکهزار و ۲۲۰ اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha