۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 84863526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۸ طرح اقتصادی و عمرانی در خمین آماده بهره‌برداری است

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: ۴۸ طرح اقتصادی و عمرانی در زادگاه امام راحل برای هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری است و عملیات اجرایی یک طرح نیز در این هفته آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید کمانکش روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه خمین، افزود: ۳۸ مورد از این طرح ها عمرانی و ۱۱ مورد اقتصادی است.

وی بیان کرد: برای ایجاد و آماده سازی این طرح‌ها در مجموع  بیش از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار خمین گفت: هفت طرح ملی با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال ، ۱۳ طرح استانی با اعتبار ۴۷۱ میلیارد ریال و ۲۹ طرح با اعتبار ۴۲۹ میلیارد ریال برای بهره برداری در هفته دولت آماده سازی شدند.

کمانکش اظهار داشت: طرح‌های آماده بهره‌برداری در خمین در حوزه برق، کشاورزی، مسکن مددجویان نهادهای حمایتی، راه های مواصلاتی، طرح هادی روستایی و صنعت و معدن است.

وی گفت: با راه‌اندازی این طرح‌ها ۱۶۹ فرصت اشتغالزایی در زادگاه امام راحل ایجاد می‌شود.

فرماندار خمین تصریح کرد: عملیات اجرایی یک مرکز درمانگاه در روستای رباط مراد از توابع شهرستان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در هفته دولت آغاز می شود.

کمانکش ، هفته دولت را فرصت مناسبی برای بیان عملکرد یکساله دستگاه های اجرایی در دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: ۱۶ عنوان برنامه شهرستانی مانند نشست اعضای شورای اداری با امام جمعه، آغاز دوباره درس اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی، نشست با بانوان شاخص، نخبگان و فعالان اقتصادی شهرستان، نشست های محله محور و حضور در بخش‌های مرکزی و کمره در هفته دولت در این شهرستان برگزار می شود.

کمانکش ادامه داد: برخی طرح های شاخص نظیر خوابگاه دانشجویان دختر دانشکده علوم پزشکی خمین و لوله گذاری آبیاری تیپ در روستای ورچه ، روز پنجشنبه با حضور نماینده دولت و استاندار مرکزی در این شهرستان بهره برداری می شود.

فرماندار خمین یادآور شد: یک‌هزار و ۱۶۷ فرصت شغلی از آغاز به کار دولت سیزدهم در این شهرستان با بهره برداری از طرح های دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده است.

کمانکش در بخش دیگری از سخنان خود درباره مصوبات سفر رییس جمهور به خمین گفت: راه های مواصلاتی شهرستان در این سفر، پرشمارترین مصوبات با اعتبارات چشمگیری هستند.

وی، به‌سازی ورزشگاه های شهید مطهری و کارگران، تکمیل بیمارستان دوم و اورژانس را از دیگر مصوبات مهم سفر دولت سیزدهم به زادگاه امام راحل عنوان کرد.

فرماندار خمین با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به خمین، توسعه متوازن است، گفت: حل مشکلات این شهرستان در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دستور کار دولت است.
کمانکش گفت: صنایع پاک و انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی نوین و کشت‌های کم آب‌بر و گردشگری محورهای توسعه خمین هستند و در طرح های مورد بهره برداری هفته دولت، این محورها تاکید شده است.

وی اضافه کرد: انعکاس درست اقدامات انجام شده از سوی مسئولان جهاد تبیین است و امید و اعتماد را در جامعه افزایش می دهد و مردم را دلگرم می‌کند.

خمین به‌عنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha