به گزارش خبرنگار ایرنا، محرومیتزدایی از مناطق محروم به عنوان مقدمه دستیابی به توسعه پایدار از مسائل مهم و مطرح در دولت مردمی سیزدهم در مازندران است؛ چراکه تلاش درجهت توسعه از طریق برنامهریزی و درقالب برنامههای عمرانی و توسعه صورت میگیرد.
راهبرد دولت سیزدهم در زمینه محرومیتزدایی مازندران آن است که گامهای اساسی برای کاهش شکاف طبقاتی در حوزههای مختلف شهری و روستایی استان برداشته شود تا با تداوم این رویکرد، در ادامه به توسعه بیشتر و پر شتابتر دست یافت.
صاحبنظران در این زمینه معتقدند که دولت سیزدهم برای محرومیتزدایی به دور از هیاهو و جنجال مسیر درست و پایدار را انتخاب کرد و از اقدامهای هزینهزا پرهیز نمود چرا که راه توسعه پایدار بدون توجه به توانمندسازی محرومان ممکن نمیشود. آنان همچنین بر این باورند که رفع مشکلات محرومان نیاز به برنامهریزی در سایه همدلی همه نهادها دارد که این امر در دولت مردمی سیزدهم به خوبی در حال اجرا است.
در این ارتباط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران گفت: محرومیتزدایی و رفع مشکلات زیرساختی در نقاط مختلف شهری و روستایی جزو اهداف کلان عمرانی در استان مازندران در دولت مردمی سیزدهم است.
رضا علیخانی کوشکک افزود: چندین طرح برای رفع محرومیت زدایی در استان تعریف شده و با بازدیدهای شهرستانی درصدد رفع مشکلات و عقبماندگیها در حوزه های زیرساختی و عمرانی استان هستیم.
وی خاطر نشان کرد: ستاد پیگیری سفر در استان برای پیگیری مصوبات و ردیابی طرحها تشکیل شده و با جدیت برای تحقق این برنامهها برای محرومیتزدایی در تلاش هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان این که، سههزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام در استان در ابعاد مختلف داریم، گفت: در دورهای مسئولیت اجرایی را برعهده گرفتیم که این دولت با عقب ماندگیهای زیرساختی، خرابیها مزمن، توسعه نیافتگی و کمبود اعتبارات در حوزههای عمرانی و اقتصادی مواجه است اما با این وجود با تمام توان برای گرهگشایی از مشکلات این دیار تلاش خواهیم کرد.
علیخانی کوشکک، بهبود و توسعه محورهای مواصلاتی شهری و روستایی را یکی دیگر از برنامههای راهبردی در حوزه عمرانی استان برشمرد و ادامه داد: در مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی داریم که از این میزان هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است که این راهها در واقع ۵۰ درصد فاقد آسفالت و مرمت و بهینه سازی متناسب با استانداردهای روز هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد: در مابقی راههای آسفالته استان به ویژه در جادههای اصلی ضعف شدید داریم و در مازندران بزرگراه و آزاد راه خوب نداریم که این چالش باعث حادثه و افزایش ترافیک شده است.
وی با بیان این که، راه های موجود استان خسته و از استهلاک رنج می برد، افزود: باید با برنامه ریزی اصولی برای رفع مشکلات در این حوزه تلاش کنیم.
جایگاه کلیدی مازندران در کشور
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان این که، این استان به دلیل جایگاه ویژه استراتژیکی جایگاه کلیدی در کشور دارد، تصریح کرد: استقرار مازندران در مسیر کریدور شمال به جنوب بستر خوبی را برای توسعه اقتصادی، بازرگانی و تجاری در منطقه فراهم کرده است.
وی ادامه داد: مازندران استعداد و ظرفیت سرمایهگذاری زیادی در حوزههای کشاورزی، آبزیپروری و گردشگری دارد اما این استان با تمام ظرفیت های بالایی که دارد بنا به دلایل مختلف در حوزههای زیرساختی و عمرانی عقب افتاده است.
علیخانی کوشکک، دغدغه در زمینه راه، مدیریت کلان منابع آب، مدیریت توزیع آب، سواحل، مدیریت بحران در زمان وقوع بلایای طبیعی و پسماند را از چالش های اساسی استان برشمرد و گفت: یکی از عقب ماندگیهای استان ضعف آمادگی در مواجه با بحران های طبیعی است که نیازمند کارهای تحلیلی و کارشناسی است.
در ادامه سجاد خسروانیان مشاور اجرایی استاندار و رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران نیز در این نشست ضمن معرفی این رسانه، تهیه گزارش با ماموریت جهاد تبیین، بیان دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم، ارتباط گیری با مدیران به منظور حل مشکلات مردم در حوزههای مختلف را از رویکردهای جدی در ایرنا برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: صدای مردم بودن و درد و دل آنها را شنیدن یکی از برنامههای راهبردی ایرنا در دوره جدید است که به طور حتم برای تحقق این امر مهم تلاش خواهیم کرد.
خسروانیان اضافه کرد: اعتماد افزایی و به معنای واقعی پل ارتباطی مردم و مسوولان بودن در دستورکار قرار گرفت و مجموعه ایرنا در مازندران برای تحقق این امرتلاش می کند.
نظر شما