۲ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84864023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقدمات اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور فراهم شده است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه همه مقدمات نویدبخش اجرایی شدن پزشک خانواده و نظام ارجاع است، گفت: با تحقق این امر خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی در دسترس مردم قرار می‌گیرد تا در سطح یک دغدغه مالی نداشته باشند در صورت وجود بیماری در خانواده پزشک خانواده مشکلات بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی ناصحی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیمه سلامت کشور پوشش بیمه ای در خصوص ناباروری را در این مراکز افزایش داده است افزود: این خدمات توسط بیمه ها پرداخت می شود و در این راستا به محض شناسایی مادر باردار تا پایان بارداری و سپس نوزاد متولد شده نیز تا پنج سال بصورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: این اقدامات با توجه به جمعیت سالمندی مورد توجه قرار گرفته است و باید در نهضت همه جانبه توجه به جمعیت، کشور با جمعیتی پویا، جوان و رو به رشد مواجه باشد چراکه رشد منفی جمعیت برای کشور آسیب زا است و در این میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و بیمه ها به تتهایی نمی توانند این کار را انجام دهند.

این مسوول به موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز اشاره و تصریح کرد: این امر موضوعی جدی در کشور است و باید انجام گیرد و هر منابعی که در کشور داشته باشیم نمی توانیم بدون هدف هزینه کنیم و به همین خاطر وجود یک پزشک در کنار جمعیت لازم است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه مهم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تسهیل شده تا خدمات پزشکی و بهداشتی به مردم ارائه شود، گفت: بسیاری تصور می کنند هدف این برنامه ایجاد محدودیت است، در صورتیکه نظام ارجاع و پزشک خانواده امکانات پزشکی را به خانواده ها می برد تا از مرکز خدمات در یک منطقه‌ای از شهر بکاهد.

ناصحی با بیان اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع مترقی بوده و در جهان نیز با این اقدام به سمت تضمین سلامت جامعه حرکت کرده است، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی این کار است و اجرای آن با تاخیر مواجه شده است اما باید گفت خوشبختانه در کنار پرونده الکترونیک گام اول آن نسخه نویسی الکترونیک شروع شده و تاکنون نتیجه خوبی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی گام های بسیار خوبی را برداشته است، گفت: امروزه با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی هم در بحث فراگیر بودن اینترنت در کشور و زیرساخت های الکترونیکی در حوزه سلامت نسخه نویسی امتحان شده است.

این مسوول با بیان اینکه در زمان حاضر همه روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: خدمات خوبی به این گروه قرار ارائه می دهد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha