۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84864380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیمت کودهای شیمیایی در استان همدان ۴۵ درصد کاهش یافت

همدان-ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون قیمت انواع کود شیمیایی اعم از کود پتاسه و فسفاته مورد استفاده کشاورزان استان ۴۵ درصد کاهش یافته است.

«بهروز الیاسی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وظیفه تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی به خصوص کود شیمیایی را عهده دار است که با ۸۰ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان، کود شیمیایی بخش کشاورزی را بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی و از طریق سامانه پهنه بندی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه از ابتدای سالجاری عنوان کرد و گفت با توجه به افزایش قیمت این ۲ نوع کود در سال‌های گذشته مصرف آن‌ها به صفر رسیده بود که خسارت بزرگی در زمینه کمیت و کیفیت تولیدات زراعی و امنیت غذایی متوجه کشور بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ادامه داد: با اقدام به موقع وزارت جهاد کشاورزی در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود شیمیایی از فروردین ماه، مصرف کودهای شیمیایی نسبت به مدت مشابه سال قبل، فسفاته هشت برابر و پتاسه هفت برابر در استان همدان افزایش پیدا کرد که به استانداردهای جهانی نزدیک و تأثیر خود را نیز بر عملکرد تولید نشان داده است.

الیاسی به تامین صد در صدی کود شیمیایی مورد نیاز استان همدان اشاره کرد و گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود ۱۲۰ هزارتن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می‌شود.

وی افزود: نیاز کودهای استان امسال شامل،۱۲۳ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه که شامل حـــدود نود هزار تن ازته، ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن فسفاته و پنج هزار و ۷۰۰ تن پتاسه است که تا پایان مردادماه امسال حدود ۴۰ درصد آن محقق شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از ذخیره راهبردی بیش از ۲۳ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان تا پایان مرداد ماه خبر داد و گفت: روند حمل و تخلیه کود شیمیایی در انبارهای سازمانی شرکت و همچنین انبارهای کارگزاران در شهرستان‌های استان ادامه دارد.

وی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی علاوه بر تامین کودهای شیمیایی یارانه دار، به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تولیدات کودهای شیمیایی و کشاورزی آن‌ها را که استانداردهای لازم را کسب و با شرکت تفاهم نامه منعقد کرده باشند نیز در سبد کودی خود دارد و متقاضیان این نوع کودها می توانند کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های شرکت دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha