معاون وزیر علوم: تلاش دولت تزریق فناوری در شرکتهای بزرگ صنعتی است

مشهد-ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: دولت با وجود انبوه تنگناها و مشکلات اقتصادی توانایی ایجاد زیر ساخت لازم را ندارد، بنابراین باید سعی کنیم موضوع نفوذ و تزریق فناوری و نوآوری را در شرکت های بزرگ به خصوص شرکت های صنعتی پیش ببریم.

به گزارش ایرنا، علی خیرالدین روز چهارشنبه در رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها(تانا) با حضور شرکتهای بزرگ معدنی و فولاد کشور در پارک علم و فناوری خراسان افزود: یکی از مهمترین وظایف ما و مسئولین استانی به خصوص مدیران پارکهای علم و فناوری این است که بتوانیم از بخش خصوصی بهره لازم را ببریم و خوشبختانه امروز شاهد تحولات فناورانه در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: در قانون تولید و جهش دانش بنیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌توانند پردیس ایجاد کنند، در حقیقت در این پردیس فضا و آزمایشگاه در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد و پارک علم و فناوری نقش حاکمیتی دارد و تنها نوعی مشارکت بین این بخش فناور و شرکتها به وجود می‌آورد، پارک می‌تواند شرکت های دانش بنیان را معرفی کرده تا شرکت ها بتوانند از امتیاز ها و معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

خیرالدین همچنین با اشاره به تاسیس اولین دهکده فناوری در پارک علم و فناوری خراسان گفت: ما در سطح کشور پیشنهاد تاسیس۱۰ دهکده فناوری داده بودیم که جای خرسندی است؛ پارک خراسان پیشرو در ایجاد پردیس های علم و فناوری است، امیدواریم بتوانیم پردیس علم و فناوری ساختمان را هم ایجاد کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: پارک خراسان رضوی الگوی بسیار خوبی در کشور است و ما می توانیم این پردیس ها را در دانشگاه ها هم ایجاد کنیم و همچنین قانون استانداران را مکلف کرده است به همراه پارک های علم و فناوری به ایجاد ستاد اقتصاد دانش بنیان همت گمارند، اقدامی که در مشهد بسیار خوب پیش رفته است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران گفت: احداث بزرگترین پردیس صنایع معدنی در شرق کشور پیروی شعار سال مقام معظم رهبری و با حضور مسوولان کشوری و استانی در هفته دولت، نوید بخش شکوفایی در تولید دانش بنیان و اشتغال زایی حداکثری در این منطقه محروم خواهد بود.  

مسعود میرزائی شهرابی افزود: با وجود ظرفیت‌های بالقوه معدنی موجود در شهرستان خواف، راه اندازی پردیس فناوری بیش از پیش در این شهرستان معنا می یابد و به دلیل نیز نخستین و بزرگترین پردیس صنایع معدنی شرق کشور در شهرستان خواف راه اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: با راه اندازی بزرگترین پردیس معدنی در استان، بستر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت نظام‌مند، بکارگیری استعدادهای برتر منطقه و همچنین جوانان نخبه فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha