یادواره شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفته دولت در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- همزمان با دومین روز از هفته دولت روز پنجشنبه یادواره شهیدان رجایی و باهنر و دولتمردان شهید با حضور خانواده شهدا، مردم و مسئولان در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار یزد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و رجایی و باهنر گفت: خدمت به مردم با جلب همکاری اقشار مختلف جزو اهداف دولت است.

مهران فاطمی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تحقق وعده‌های خود صادق است ادامه داد: خدمت رسانی به مردم با مشارکت همه آحاد جامعه و تلاش مضاعف مدیران باید با قوت و درایت در استان پیگیری شود.

استاندار یزد در ادامه به عملکرد دولت سیزدهم در یزد اشاره کرد و گفت: ۱۴ گام در  بخش‌های مختلف با هدف رسیدن به یزد نوین برنامه‌ریزی که طبق برنامه با همراهی مردم و فعالیت مسئولان اقدام می‌شود.

فاطمی گفت: تملک چهار فروند هواپیما برای تقویت و توسعه خطوط پروازی یزد در فاز اول، ایجاد پدافند انتقال آب از منابع صنعت به آب شرب و تدوین برنامه تحولی در ۲ فاز جزو اهداف و رویکرد دولت در این استان است.

استاندار یزد، آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، جذب بالاترین میزان اعتبار در استان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و بورسیه شغلی را از دیگر برنامه‌های مهم ذکر کرد.

یادواره شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفته دولت در یزد برگزار شد

به گفته فاطمی، انتقال حساب‌های مالی و دفاتر مالیاتی معادن بزرگ به استان، ایجاد فضای ارتباط مستقیم با مردم، توسعه عرصه فناوری و دانش بنیان و تامین زیرساخت‌های آب شرب روستایی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: گسترش چشمگیر تولید انرژی خورشیدی در استان، طرح سامان خانواده و ایجاد و راه‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل شده در کنار امور فرهنگی و سایر نیازها جزو برنامه دولت بوده است.

استاندار یزد یکی از اقدامات مهم دولت را پیگیری موضوع واکسیناسیون ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون در دز اول ۹۵ درصد، دز دوم ۸۶ و در دز سوم تاکنون ۴۲ درصد مردم استان علیه کرونا واکسینه شدند و این روند با قوت با همکاری مردم و پیگیری مسئولان ادامه دارد.

فاطمی بیان کرد: با وجودی که قبل از دولت سیزدهم حدود ۵۰ بار شاهد قطعی آب انتقالی به استان بودیم ولی به دلیل اهمیت موضوع برای نخستین بار کمیته آب در کشور راه‌اندازی و موضوع پیگیری و شاهد پیشگیری از قطعی آب هستیم.

وی به اهمیت پیگیری واگذاری یک معدن برای تامین هزینه‌های آب انتقالی به استان خبر داد که تاکنون در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و این روند با جدیت ادامه دارد و ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است که بی‌سابقه است .              

در این مراسم برنامه مداحی صورت گرفت و نمایشگاه عکس شهیدان برپا شد.

دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نامگذاری شده است .

        

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha