۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84865820
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی به ۱۰۱ هزار تُن رسید

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان به ۱۰۱ هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های هفته دولت در شهرستان گرمه اظهار داشت: کشاورزان خراسان شمالی در سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل دادند.

وی با تاکید بر رونق بخش کشاورزی خراسان شمالی، گفت: با توجه به اینکه استان ظرفیت ویژه ای در حوزه کشاورزی دارد، استفاده از فناوری های نوین و آبیاری تحت فشار برای رونق تولید و کاهش مشکلات این بخش ضروری است.

حسین نژاد با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت است، گفت: جدای از اجرای مصوبات سفر رییس جمهور با هم افزایی مدیران دستگاه های اجرایی موضوع آزاد سازی آب سدها برای کشاورزی آبی و تکمیل زنجیره غذایی پیگیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اجرای طرح های آبخیزداری زمانبر است اما باید در این فرصت به دنبال منابع آبی پایدار باشیم که پیگیری هایی نیز برای انتقال آب دریای عمان به استان انجام شده است.

حسین نژاد با تأکید بر تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی و دامی استان، بیان کرد: جدای از ظرفیت های خراسان شمالی در بخش کشاورزی، حدود سه میلیون دام زنده در استان وجود دارد که برای تکمیل زنجیره تولید این بخش نیازمند برنامه مدون هستیم.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

کشاورزان این استان امسال در سطح ۴۷ هزار هکتار اراضی گندم آبی، ۹۴ هزار هکتار گندم دیم، ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی و ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار جو دیم کشت کرده اند.

 ۲۵ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان سازمان دهی شد. 

شهرستان گرمه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر اصلی خراسان شمالی به استان های مرکزی و جنوبی کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha