۴ شهریور ۱۴۰۱، ۶:۳۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84866460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش اوکراین برای حذف میراث روسیه/ نام ۹۵ خیابان تغییر یافت

تهران- ایرنا- شهردار کی یف پایتخت اوکراین یک روز پس از سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین اعلام کرد که به عنوان بخشی از تلاش برای پاکسازی مکان‌های روسی و شوروی، نام ۹۵ خیابان را تغییر داده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، ویتالی کلیچکو در پیامی در تلگرام نوشت: (اسامی جدید) باید خاطره وقایع تاریخی مهم اوکراین و همچنین شخصیت ها و قهرمانان مشهوری که برای اعتلا و  استقلال کشور تلا کردند، ثبت و ماندگار شود.

شهردار کی یف در ادامه افزود: روند تغییر نام خیابان ها هنوز به پایان نرسیده است و قول داد که این کارزار را ادامه دهد.

اوکراین از زمان جنگ  در فوریه (اسفند سال گذشته) به آنچه که آن را "ساختار زدایی" می نامد و کارزاری برای از بین بردن میراث صدها سال حکومت مسکو می باشد، سرعت بخشیده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» و طرف غربی آن را «تهاجم نظامی» در اوکراین خواندند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و زیست‌محیطی‌اش همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha