وزیر اقتصاد: حساب‌های مالیاتی بیش از ۳۵۰۰ شرکت بزرگ به استان‌ها منتقل شده است

ارومیه - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با تلاش دولت و در راستای توسعه عدالت اقتصادی در کشور، حساب‌های مالیاتی سه هزار و ۵۰۰ شرکت مالیاتی از مرکز به استان‌ها منتقل شده است.

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: درآمد مالیاتی این شرکت‌ها تا مدت ها به حساب آنها در مرکز منتقل می‌شد که این روند با نگاه ویژه دولت سیزدهم تغییر یافت.
وی اضافه کرد: در این خصوص ۶ هزار میلیارد تومان درآمد به استان‌ها برگشت داده شد.
خاندوزی گفت: همچنین بسیاری از حساب‌های شرکت‌های دولتی با اهتمام ویژه این دولت به مراکز استان‌ها منتقل شد و در کنار آن تغییرات اساسی در هزینه کرد بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی انجام شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ساماندهی بسیار خوبی در حوزه مجوزها در این دولت، انجام شد که زمینه ارتقای شاخص‌های اشتغال را فراهم کرده و موجب بهبود وضعیت در بسیاری از حوزه‌های صنفی شده است.
وی ادامه داد: از زمان راه اندازی درگاه ملی صدور مجوزها تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار درخواست صدور مجوز ارسال و برای بیش از ۷۴ هزار نفر مجوز کسب و کار صادر شد.
خاندوزی با بیان اینکه مردم تا پیش از دولت سیزدهم در بسیاری از اطلاعات اقتصادی نامحرم بودند، گفت: این امر در دولت سیزدهم تغییر کرده است.
وی یادآور شد: نگاه دولت و شخص رییس جمهور این است که یک اقتصاد قوی در کنار مردمی مطلع، نقش آفرین و تصمیم گیرنده شکل گیرد.
وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش قیمت کالاها در سطح جهانی و به تبع آن در داخل کشور اظهار کرد: دولت برای کنترل بازار چاره‌ای جز اصلاح یارانه‌ها و مردمی سازی یارانه‌ها نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha