۵ هزار کلاس به صورت مجازی در دوران کرونا برگزار شد

تهران-ایرنا- رییس دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری حدود پنج هزار کلاس به صورت مجازی در دوران کرونا در این دانشگاه خبر داد و گفت: با شیوع کووید۱۹ در کشور کتابی ۱۸۰ صفحه‌ای با عنوان «روش‌های تدریس و ارزیابی مستمر در کلاس‌های مجازی» تهیه و در بین اعضای هیات علمی این دانشگاه توزیع شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه شهید بهشتی، سعداله نصیری قیداری درباره عملکرد دانشگاه شهید بهشتی در حوزه آموزش افزود: این دانشگاه دارای ۲۱ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده و ۱۰ مرکز تحقیقاتی فعال در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری است. در هر نیم‌سال حدود پنج هزار کلاس در دانشگاه برگزار می‌شود؛ در حال حاضر دانشگاه شهید بهشتی قریب به ۲۰ هزار دانشجو، هزار عضو هیأت علمی و هزار و پانصد کارمند دارد.

دستـاوردهای دانشگاه در حـوزه آمـوزش مجازی

وی با بررسی عملکرد دانشگاه در حوزه آموزش مجازی  افزود: از اوایل اسفندماه سال ۱۳۹۸ و پس از همه گیری ویروس کووید ۱۹، بحث آموزش مجازی در دانشگاه‌ها مطرح شد، دانشگاه شهید بهشتی این امر را بسیار جدی پیگیری کرد و می‌توان ادعا کرد که در این حوزه پیشتاز بود؛ به طوری که برخی دانشگاه‌ها که وظیفه‌ی آن‌ها آموزش مجازی بود خیلی دیرتر از دانشگاه شهید بهشتی توانستند با ظرفیت کامل به تدریس مجازی بپردازند.

رییس دانشگاه شهیدبهشتی تصریح کرد: بلافاصله بعد از الزامی شدن آموزش مجازی، روز سوم اسفندماه در دانشگاه جلسه‌ای برگزار و از هشتم تا دهم اسفند ابتدا کلاس‌های مهندسی، فردای آن روز کلاس‌های علوم پایه و در نهایت کلیه کلاس‌های دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد که این کار در سطح کشور بی‌نظیر بود.

نصیری قیداری تاکید کرد: برگزاری حدود پنج هزار کلاس به صورت مجازی کار ارزشمندی بود که باید از همکاران مراکز آموزش الکترونیکی و فناوری و اطلاعات به دلیل انجام آن تشکر کنم البته با افزایش سرورها و ذخیره‌سازی اطلاعت و بهبود زیرساخت‌ها می‌توانیم ادعا کنیم که از نظر زیرساخت، آموزش کارکنان و تجربه‌ای که اساتید و دانشجویان در این زمینه حاصل کرده‌اند دستاورد قابل تحسینی حاصل کرده‌ایم.

وی به دستاوردهای دانشگاه شهیدبهشتی در حوزه‌ی آموزش مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی این دانشگاه در راستای مستندسازی تجربیات آموزش مجازی در دوران شیوع کووید ۱۹، کتابی ۱۸۰ صفحه‌ای با عنوان «روش‌های تدریس و ارزیابی مستمر در کلاس‌های مجازی» تهیه و تدوین و در بین اعضاء هیات علمی توزیع کردند، علاوه بر این به منظور استمرار آموزش ترکیبی، شیوه‌نامه‌ یادگیری ترکیبی در شورای دانشگاه تدوین شد که این اقدامات بسیار ارزشمند بودند.

دستـاوردهای آموزشـی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

رییس دانشگاه شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: اقدام ارزشمند دیگر تصویب «طرح توانش» در هیأت امنای دانشگاه توسط تعدادی از استادان با تجربه بود که از سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به مرحله‌ی اجرا درآمد. در حال حاضر آموزش این طرح در سطح عمومی آغاز شده است. همچنین آموزش مهارتی تخصصی تدوین و در حوزه‌ دانشی مهندسی تکمیل و تصویب شده و به زودی اجرای آن را آغاز می کنیم.

نصیری قیداری ادامه داد: معاون آموزشی وزارت علوم طی رایزنی‌هایی پذیرفت که اگر این طرح به نتایج خوبی برسد و از آن استقبال شود به صورت جامع در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی همچنین گفت: بازنگری برنامه‌های درسی، پایش رشته‌های تحصیلی به منظور توقف پذیرش دانشجو در رشته‌هایی که متقاضی یا وضعیت اشتغال خوبی ندارند و جایگزین کردن آن‌ها با رشته ‌های جدید، همکاری با صنعت در راستای افزایش سهم اشتغال دانش‌بنیان و کار بر روی شاخص بهره‌وری آموزش دانشجویان از جمله اقدامات آموزشی دانشگاه شهیدبهشتی طی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha