تشکیل فدراسیون «آمادگی جسمانی» گامی موثر بر توسعه ورزش همگانی و قهرمانی کشور

گرگان - ایرنا - یک کارشناس ورزش با اشاره به تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی در هفته گذشته از سوی وزارت ورزش و جوانان، گفت: تشکیل این فدراسیون گامی موثر بر توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و نویدبخش روزهای روشن برای ورزشکاران این حوزه است.

عباس اسفندیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همه فعالیت‌های مجموعه آمادگی جسمانی با زیر پوشش فدراسیون همگانی به مدت ۱۱ سال به خوبی و آنطور که باید و شاید دیده نمی‌شود.

وی با یادآوری اینکه این رشته ورزشی خود پیش‌تر دارای فدراسیون مستقل بوده، اضافه کرد: اما پس از ۱۱ سال فعالیت‌ها و تلاش‌های ورزشکاران این رشته با توجه به تکثر رشته‌های فدراسیون همگانی که پیش از این زیرمجموعه آن بودیم، امروز دیگر پررنگ‌ از گذشته دیده می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون فرصت مناسبی است با توجه به مخاطبان بی‌شمار این رشته ورزشی، برنامه‌ریزی درست و مدون در حوزه های زیرساختی از جمله آموزشی و ترویج و بسترسازی مناسب در سطوح مختلف اعم از فضاهایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، محلات و به ویژه روستاها انجام شود.

این کارشناس ورزش گفت: این رشته ورزشی دیرینه می‌تواند یک رشته پرمدال برای ایران اسلامی باشد و از لحاظ کارآفرینی نقش بسزایی در ایجاد شغل پایدار برای مربیان و زحمت‌کشان این عرصه داشته باشد.

اسفندیاری ادامه داد: توانمندی روستاییان و استفاده از تمامی ظرفیت بانوان در این حوزه می‌تواند نویدبخش روزهای روشنی برای ورزش کشور باشد.

تشکیل فدراسیون «آمادگی جسمانی» گامی موثر بر توسعه ورزش همگانی و قهرمانی کشور

وی افزود: ایجاد ساختاری جدید با برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیته‌های مختلف و برگزاری لیگ‌های هدفمند می‌تواند در رشد و توسعه این رشته نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: استان گلستان با توجه به دارا بودن پتانسیل‌های بالقوه در تمامی رشته‌های این فدراسیون می‌تواند در عرصه‌های مختلف ملی و فراملی موفقیت‌های خوبی را هم در حوزه بانوان و آقایان کسب کند.

اسفندیاری اظهار امیدواری کرد تا با هم‌افزایی و حضور همه متخصصان امر در این هیات گامی موثر در پیشبرد اهداف عالی ورزش کشور برداشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha