استاندار هرمزگان: پیشرفتِ بخش‌های آب و آموزش مورد تاکید است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: زمانی به عنوان استاندار این استان معرفی شدم، اعلام کردم پیشرفت در حوزه‌های آب و آموزش اولویت نخست ما است و بر همین مبنا، مبلغ قابل توجهی برای بهبود وضعیت آب اختصاص داده‌ایم.

مهدی دوستی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح آب شیرین‌کن یکهزار متر مکعبی ناهنگ در بخش لمزان بندرلنگه اظهار داشت: افزون بر یکهزار میلیارد تومان در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از مصوبه‌های شهرستان بشاگرد و حتی در بودجه استان، برای موضوع آب اختصاص داده ایم.

وی طرح آب‌شیرین کن ناهنگ را شروع افزایش تعداد آب‌شیرین کن ها در این منطقه خواند و یادآور شد: نیاز به اجرای طرح‌های متعدد در این منطقه وجود دارد.

استاندار هرمزگان همچنین ابراز امیدواری کرد که مراحل بعدی آبرسانی در غرب هرمزگان به زودی آغاز شود تا مردم با بهره‌مندی از منافع منابع آبی، از نیاز اولیه‌شان محروم نشوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان هم در این آیین با بیان این که  بخش اعظم رودخانه مهران که از فارس سرچشمه می‌گیرد در هرمزگان قرار دارد ، ادامه داد: آب مورد استفاده در آب‌شیرین کن ناهنگ از چاهی که نزدیک این رودخانه حفر شده است، تامین می‌شود.

به گفته عبدالحمید حمزه‌پور، آب شیرین کن های دیگری هم در کنار این رودخانه احداث شده است و تلاش داریم مشکل آب مردم را حل کنیم.

وی ابراز داشت: هر مبلغی که در اختیار شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار دهند، تا سه برابر آن مبلغ طرح برای تامین آب تعریف می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان یادآور شد: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برای آب شیرین کن ناهنگ هزینه شده و ۶ روستا با ۱۰ هزار و ۲۰۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha