۵ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۳۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84868394
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سبزوار: نبود نمایشگاه، چالش حوزه صنایع دستی این شهرستان است

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: نبود نمایشگاه و مراکز دائمی عرضه آثار و تولیدات هنری، از چالش های اصلی پیش روی هنرمندان صنایع دستی این شهرستان است که اقتصاد هنر را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی عصر شنبه در آیین گشایش نمایشگاه تولیدات صنایع دستی، دانش بنیان و اشتغال آفرین سبزوار افزود: یکی از ظرفیت های بزرگ این شهرستان در زمینه هنر و صنایع دستی است، اما نبود مکان برای عرضه محصولات صنایع دستی مشکلاتی را برای هنرمندان ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: قرار گرفتن سبزوار در مسیر شاهراه اصلی تهران - مشهد و نیز دالان شمال به جنوب و تردد سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) از مسیر این شهرستان، فرصت مناسبی برای ارائه و فروش آثار صنایع دستی هنرمندان این خطه و ایجاد درآمد و اشتغال زایی فراهم کرده است.

فرماندار سبزوار: نبود نمایشگاه، چالش حوزه صنایع دستی این شهرستان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: با اختصاص بخشی ار فضای حاشیه شهر سبزوار به نمایشگاه آثار هنری، که در مسیر دسترسی آسان زائران و  گردشگران باشد، بستر لازم برای معرفی شایسته و فروش آثار هنرمندان صنایع دستی این شهرستان فراهم می شود.

ابراهیمی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه و بازار دائمی هنر در سبزوار، ظرفیتی برای شناسایی هنرمندان و آثار فاخر آنهاست که از این طریق کالاها و صنایع دستی شهرستان خواهد درخشید.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار نیز در این آیین گفت: در این نمایشگاه که در محوطه آرامگاه حکیم سبزواری برپا شده، آثار و تولیدات صنایع دستی، دانش بنیان و اشتغال آفرین هنرمندان این شهرستان در قالب ۶۰ غرفه به نمایش درآمده است.

محمدعلی ابراهیمی‌دوست افزود: منبت کاری، معرق چوب، معرق کاشی، زیورآلات سنتی، خراطی، مسگری، تذهیب، سوزن دوزی، رنگرزی، توربافی، تنورمالی، پشم ریسی، قلم زنی و جاجیم بافی از صنایع دستی سنتی شناسایی شده در شهرستان سبزوار است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha