مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- مرحله نهایی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری زنان شاغل، فرزندان و همسران کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق پدافند هوایی امام رضا(ع) در مشهد آغاز شد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مسابقات ۷۴۹ نفر حضور دارند که ۲۳۳ نفر از فرزندان پسر، ۲۳۰ نفر از فرزندان دختر، ۱۸۰ نفر از همسران کارکنان و ۱۰۶ نفر از زنان شاغل در ارتش در بخشهای مختلف مسابقات با هم رقابت می‌کنند.

سرهنگ مهدی میدانی با بیان این که ۲۱ نفر از داوران قرآن مشهدی بر این مسابقات نظارت دارند افزود: آیین پایانی و تجلیل از افراد برتر هشتم شهریور ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی این مسابقات، دستکم ۱۲ هزار نفر شرکت کردند.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هم اینک ارتش ۳۲ هزار حافظ قرآن یک جزء تا کل و همچنین ۲۵ هزار قاری و ترتیل خوان دارد. 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) نیز گفت: با توجه به وجود حرم مطهر امام هشتم(ع) و این که مشهد پایتخت معنوی کشور است مسابقات مختلف ارتش به میزبانی پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) برگزار می‌شود.


مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش در مشهد آغاز شد
امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: چهار سالن مجزا برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته شده است و دیروز دوره توجیهی مسابقات برای شرکت کنندگان برگزار شد.

وی ادامه داد: نفرات برتر نیز به مسابقات نیروهای مسلح که سال آینده برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز دهم شهریور و روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: این نیرو مقتدرانه تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کند.

امیر معصومی افزود: پدافند هوایی ارتباط بسیار خوبی با حوزه صنعت دارد و همه تجهیزات مورد نیاز این نیرو در حوزه رادار، موشک و توپخانه همانند سایر تجهیزات نیرو و بخشهای دیگر ارتش، بومی سازی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha