۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84869569
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

جشنواره استانی فانوس با محوریت شهید «حسین همدانی» برگزار می‌شود

همدان-ایرنا- دبیر ششمین جشنواره هنری فانوس در استان همدان با اشاره به اینکه جشنواره هنری فانوس بزرگترین جشنواره در حوزه دفاع مقدس در سطح کشور است، گفت: مرحله استانی این جشنواره هفتم مهرماه با محوریت شهید «حسین همدانی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، «رضا ینگجه» روز یکشنبه در نشست خبری جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس با تاکید بر اینکه محور آثار ارسالی به این جشنواره در سه بخش هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن است، اظهار داشت: ششمین‌ جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ۲۵ آبان ماه در اصفهان و جشنواره استانی نیز هفتم مهرماه در همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده استانی به جشنواره ملی راه‌ خواهند یافت، افزود: این جشنواره در پنج بخش اصلی و یک بخش ویژه برگزار می شود و آثار در رشته هنرهای نمایشی آثار تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایشنامه، موسیقی و سرود موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود و هم‌خوانی در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

دبیر ششمین جشنواره هنری فانوس در استان همدان تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند در ۲۲ رشته هنری از جمله هنرهای تجسمی، عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه‌سازی و خوشنویسی نستعلیق و در بخش رادیویی نمایش رادیویی و پادکست به رقابت در این جشنواره بپردازند.

ینگجه با بیان اینکه نکوداشت شهید یوسفی از شهدای عرصه فیلم و رسانه در اختتامیه این جشنواره پیش بینی شده است، اظهار داشت: تبیین موضوعات این جشنواره در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

وی با بیان اینکه سریال داستانی بلند و کوتاه، تله‌تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ در بخش تلویزیونی و سینمایی به رقابت می پردازند، تصریح کرد: بخش ویژه استانی با موضوع زندگی و سیره سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و بخش ویژه کشوری با موضوع سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱، برگزار می‌شود.

دبیر ششمین جشنواره هنری فانوس در استان همدان با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره‌ها افزود: در استان همدان جشنواره‌های متعددی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود اما بعد به فراموشی سپرده و تاثیری را از آن نمی‌بینیم.

ینگجه با اشاره به اینکه تولید و باز نشر آثار فاخر هنرمندان در دستور کار این جشنواره قرار دارد، اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریور خواهد بود که در صورت استقبال گسترده تمدید می شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ مجموعه و نهاد عضو کمیته هنری و رسانه‌ای جشنواره هستند، افزود: زمان اکران آثار ارسالی از ابتدای هفته دفاع مقدس تا ۱۶ مهرماه است و نمایشگاه هایی نیز برای آثار تجسمی پیش بینی شده است.

جشنواره استانی فانوس با محوریت شهید «حسین همدانی» برگزار می‌شود

دبیر ششمین جشنواره هنری فانوس در استان همدان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آسیب‌شناسی در حواشی این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری کنگره شهدا در سال ۱۴۰۲ در همدان چنانچه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند، جشنواره فانوس در بخش کشوری سال آینده در همدان برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره استانی ششمین‌ جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha