از راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان تا تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به همدان

استان‌ها- ایرنا- راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان، تامین زمین پروژه نهضت ملی مسکن، احیای واحدهای راکد و توسعه زیر ساخت‌های عمرانی و بهداشتی، بخشی از اقدامات انجام شده در یک سال اخیر در استان همدان است.

به گزارش گروه استان ها ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به مهمترین اقدامات استان همدان برای تحقق وعده های دولت سیزدهم خواهیم پرداخت.

طبق گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیت های مهم استانداری های سراسر کشور در سال نخست دولت سیزدهم که توسط وزارت کشور منتشر شده، هماهنگ سازی فعالیت های اقتصادی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در استان با هدف احیای واحدهای راکد تولیدی، جذب سرمایه گذار خارجی، رصد مستمر وضعیت کالاهای اساسی، هماهنگی میان دستگاه های تولیدی و توزیعی و خدماتی از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته بوده است.

در این راستا، در فاصله زمانی مرداد ۱۴۰۰ تا مرداد امسال، حداقل ۱۲۰ طرح با پیش‌بینی اشتغال حدود ۳۰۰۰  نفر و افزایش سطح تولیدات استان، احیا شده و به بهره برداری رسیده است، همچنین ۱۲ شرکت دانش بنیان نیز تشکیل و راه اندازی شده است.

از راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان تا تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به همدان

عقد تفاهمنامه و اقدام اجرائی به منظور راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری بخش کشاورزی و اجرای طرح آبیاری قطره ای در بیش از ۸۰ درصد اراضی آبی کشاورزی از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.

توجه به پیشرفت زیر ساخت های عمرانی و بهداشتی با هدف تسهیل در امور خدمات رسانی به شهروندان، بخش دیگری از اولویت های استان همدان در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم را تشکیل می داده که بر این اساس، توسعه و ساخت سایت های گلخانه ای توسط بخش خصوصی به میزان ۱۲۰ هکتار انجام شده است.

توسعه کشت محصولات کم آب بر در استان و بسیج همه امکانات در این زمینه، تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به شهر همدان و تأمین حدود ۱۳۰۰ هکتار زمین جهت احداث پروژه نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای حاصل شده در ماه های اخیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha