چند طرح‌ عمرانی در ماکو به بهره برداری رسید

ارومیه - ایرنا - طرح‌های عمرانی ماکو به مناسب هفته دولت و همزمان با سفر معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی به این شهرستان عصر یکشنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان ماکو با بیان اینکه دولت سیزدهم معتقد به اتمام طرح‌های نیمه تمام است، گفت: دولت به دور از شعار بدنبال محرومیت زدایی است.
یاسر رهبردین با اشاره به افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه دانش‌آموزان استثنایی آموزش و پرورش شهرستان ماکو، اظهار کرد: این طرح با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال ساخته و امروز تحویل آموزش و پرورش شد.
وی همچنین به کلنگ زنی پروژه گازرسانی به روستاهای مسیر قره خاچ، ترکان، دیبک و بارون اشاره کرد و افزود:  این طرح‌ها از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ماکو هستند که امروز مراحل اجرایی آن به طول ۳۱ کیلومتر و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.
رهبردین در رابطه با طرح آبرسانی خط دوم انتقال آب از تصفیه خانه شماره یک به ۲ ماکو هم گفت: این طرح در راستای افزایش ظرفیت تامین آب شرب شهرهای ماکو، بازرگان و شوط اجرایی می‌شود و از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اتمام این طرح آبرسانی اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

چند طرح‌ عمرانی در ماکو به بهره برداری رسید

رهبردین در ادامه به بازدید انجام شده از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری ماکو هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به طول ۶ کیلومتر از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان است و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و با اعتبار یک هزار ۲۰۰‌ میلیارد ریالی در حال اجرا است.

وی از  کلنگ زنی پروژه یک هزار ۵۰۰ واحدی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به صورت امضا تفاهم نامه همکاری با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و با کارگزاری بنیاد مسکن استان برای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی به افتتاح ۳۰ واحد طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان ماکو طی هفته دولت اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با هزینه ۳۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

وی تاکید کرد: اعطای ۳۰ جلد سند مالکیت روستایی در شهرستان ماکو از پروژه‌های بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی به خانواده‌های مساکن روستایی از دیگر خدمات دولت سیزدهم به مناطق محروم است.

رهبردین همچنین با اشاره به بازدید از پروژه آسفالت ریزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی به جاده روستای قره تپه تا روستای قوریشکاک ماکو، گفت: این طرح ۲۰ روستا را پوشش می‌دهد و ۲۵ کیلومتر طول دارد و ۱۸ میلیارد تومان برای آن اعتبار اختصاص یافته و مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به ماکو است که هفت کیلومتر آن نیز انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha