۷ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84869830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری: ۸۰۰ فضای آموزشی استان نیازمند بازسازی است

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان یکی از مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور است، گفت: هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد که این مدارس نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز دوشنبه در دیدار وزیر آموزش وپرورش با  امام جمعه شهرکرد افزود:هم‌اکنون تعدادی مدرسه کانکسی در سطح استان به خصوص در مناطق دور افتاده وجود دارد که وجود مدار س کانکسی شایسته نیست و نیاز است که مدارس تازه ساخت در این مناطق احداث شود.

وی کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در آموزش و پرورش را یکی از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از فرهنگیان استان امسال در شرف بازنشستگی هستند.

حیدری با بیان اینکه تعدادی از معلمان درخواست انتقال از مناطق محروم به مناطق برخوردار را دارند، گفت: برای رسیدگی به این درخواست‌ها برنامه‌ جدید باید تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه احیای طرح‌های راکد و نیمه‌تمام در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد، گفت: سفر رییس جمهور  به استان برکات زیادی داشته است که با تزریق اعتبارات سفر به خصوص در ۶ ماهه نخست سال، انگیزه برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بالا می‌رود و با تزریق اعتبارات سفر در ۲ سال آینده تحرک و رونق در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در هفته دولت در استان ۳۱۴ طرح  افتتاح و بهره‌برداری و  ۹۱ طرح کلنگ‌زنی شد.

حیدری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بالا  است، گفت: برای محرومیت‌زدایی باید اقدامات ویژه انجام شود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری جز استان‌های سردسیر کشور است و زمان اجرای عملیات عمرانی محدود است و باید اعتبارات در ماه‌های ابتدایی سال تزریق شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی متعهد برای جذب در مجموعه دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: کادرسازی در دانشگاه فرهنگیان باید مورد توجه قرار بگیرد و اجازه ندهند فضا خالی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است و باید با برنامه‌ریزی صحیح شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش به عنوان سخنران مراسم گرامیداشت هفته دولت به نمایندگی از رییس جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

در سفر نوری به استان چهارمحال و بختیاری با جمعی از فرهنگیان ، دانش‌آموزان دیدار دارد و برای بررسی مسایل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش به شهرستان‌های بن و سامان نیز  سفر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha