۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84869881
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

معاون سازمان راهداری: راه زیرساخت توسعه همه بخش‌ها است

شاهرود - ایرنا - معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور گفت: مبنای توسعه و پیشرفت در هر کشور زیرساختی به نام راه است.‌

به گزارش خبرنگار ایرنا، خداداد مقبلی روز دوشنبه در آیین افتتاح محور عباس آباد - کاهک در شهرستان میامی استان سمنان به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: توسعه بخش ها بدون درنظرگرفتن زیرساختی به نام راه میسر نیست.
معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور با اشاره به اینکه بزرگراه‌ها موتور محرکه توسعه کشور هستند، تصریح کرد: وجود بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان سمنان، نشان از نقش فراملی این استان در صنعت حمل و نقل دارد.
مقبلی ادامه داد: تکمیل و بهسازی راه‌های کشور با مشارکت و همراهی پیمانکاران و کارکنان راهسازی امکان پذیر است که تلاش‌ آنها در این راستا قابل تقدیر است.
معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری اظهار داشت: انجام فعالیت در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، اقتصادی و آموزشی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های راه می‌باشد که در این حوزه اقدام‌های خوبی در کشور انجام شده است.

بهره‌برداری محور عباس آباد - کاهک با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان 
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه محور عباس آباد به کاهک سبزوار به طول ۲۵ کیلومتر از اعتبارات ملی به بهره برداری رسید، گفت : با توجه به اینکه باند قدیم این محور هندسی نبود، با مطالعات انجام شده و تخصیص اعتبار از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور به بهره‌برداری رسید.
امیر عمیدی ابراز داشت: رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی شرق استان سمنان ضرورت دارد.

وی ابراز داشت: همزمان با ششمین روز از هفته دولت محور عباس آباد میامی به کاهک با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان با حضور معاون سازمان راهداری کشور، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و مسوولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.
محور میامی - سبزوار یکی از پرحادثه‌ترین محورهای ارتباطی در استان سمنان است و سالانه دستکم ۸۰ نفر در این محور براثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. این محور که بخشی از جاده ترانزیتی تهران - مشهد بشمار می‌رود، هرساله بیش از ۲۰ میلیون نفر از آن گذر می‌کنند و از نقاط حادثه خیز  محسوب می‌شود. 

از میامی تا سبزوار حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله است، اما بخشی از این راه موسوم به ۳۰ کیلومتری عباس آباد -کاهک از وضعیت نامناسبی برخوردار است .

 مجموع راه های شهرستان میامی ۵۷۰ کیلومتر است که حدود۳۴۰ کیلومتر راه روستایی می باشد. 
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است.
شهرستان میامی با هشت هزارو ۶۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود ۴۰هزار تن درشرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha