۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 937
کد خبر: 84869976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم مستند مرز مه‌آلود در اردبیل اکران شد

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 84869976
فیلم مستند مرز مه‌آلود در اردبیل اکران شد

اردبیل - ایرنا - فیلم مستند مرز مه‌آلود به مناسبت گرامیداشت سوم شهریور ماه ۱۳۲۰ سالروز مقابله مرزنشینان شمال ایران در مقابل یورش و تجاوز روس‌ها در اردبیل اکران شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی در مراسم اکران فیلم مرز مه‌آلود گفت: مرهون غیرت مرزداران وطن هستیم و مردمان مرزنشین ما در خط مقدم هستند و مرزنشینی، گرچه گاه مزیت‌هایی دارد ولی در بسیاری موارد، سرشار از مخاطرات مختلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: در مواقع حساس و مخاطره‌آمیز، نقش و جایگاه مرزداران عزیز و مردمان مرزنشین ایران بیش از پیش مشاهده می‌شود و شهدای سوم شهریور ماه ۱۳۲۰ غیورمردانی بودند که نه تنها مدافع مرزهای جغرافیای و سیاسی، بلکه مرزبان و مدافع مرزهای معنوی و اعتقادی بودند.

وی ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی، حب وطن جزئی از باورها و اعتقادات ماست و اعتقاد و دلبستگی به فرهنگ و مکتب اهل بیت نیز این امر را تقویت می‌کند.

سردار اسمعیلی فرمانده مرزبانی استان اردبیل هم در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه مرزبانی و مرزداری گفت: مهم‌ترین امور هر نظام و حکومتی، مرزبانی و حفظ کیان جامعه و کشور است.

وی افزود: مرزها نماد حاکمیت ملی کشور محسوب می‌شوند و حساسیت مردم یک کشور به حفاظت از مرزها و نگهداری از مرزنشینان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه این مراسم، فیلم مستند مرز مه‌آلود ساختۀ آتبین حسینی پخش شد و در این فیلم، بخشی از زندگی "حسینعلی صد آفرین" از نظامیان ایرانی که جانانه و به تنهایی در سوم شهریور ۱۳۲۰ در مقابل قشون روس در مرز صد آفرین مقاومت کرده و به شهادت رسیده بود، به تصویر کشیده شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha