مدیرعامل تامین اجتماعی: دولت ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی به تامین اجتماعی را تسویه کرده است

زنجان - ایرنا- مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در قالب واگذاری سهام، ۸۸ هزار میلیارد تومان از ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود به تامین اجتماعی را تسویه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرهاشم موسوی روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح بزرگ و ملی تولید محصول جدید با نام تجاری استیل‌کورد در مجتمع نخ تایر صبا زنجان افزود: این بدهی ها از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ انباشته شده بود. 

وی خاطرنشان کرد: برخی ادعایشان این بود که ما از زمان تحویل تامین اجتماعی، اگر یک ماه بتوانیم حقوق مستمری بگیران را بدهیم باید کلاهمان را بالا بیندازیم در حالی که طی ۱۱ ماه گذشته در پرداخت حقوق ها یک روز هم تعویق نداشتیم. 
موسوی با بیان اینکه تامین اجتماعی چالش های انباشته ای از سالیان گذشته دارد، افزود: یکی از مهمترین چالش ها در تامین اجتماعی موضوع پایداری منابع در صندوق های بیمه ای است. 
وی با بیان اینکه باید با رویکردهای بنیادی، سراغ پایداری منابع برویم، افزود: در این راستا یکی از راهبردهای ما، بالا بردن نرخ بهره وری دارایی های تامین اجتماعی است. 
موسوی گفت: مجموعه شستا به عنوان بزرگترین بنگاه سرمایه گذاری در جهت افزایش بهره وری فعالیت های خودش را انجام می دهد که یک نمونه آن افتتاح طرح بزرگ استیل‌کورد در مجتمع نخ تایر صبا است.
وی اظهار داشت: اموال تامین اجتماعی متعلق به محترم ترین و ضعیف ترین بخش جامعه یعنی بازنشستگان و بیمه شدگان است و صیانت از دارایی ها در واقع صیانت از حق الناس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ششمین روز از هفته دولت با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان و مدیران ارشد استانی پروژه ملی استیل کورد در مجتمع تولیدی صبا در زنجان افتتاح شد. 
به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) این پروژه در زیربنایی با وسعت ۱۳ هزارو ۵۰۰ مترمربع احداث شده و قرار است در فاز اول سالانه ۱۲ هزار تن استیل کورد تولید کند. 
حسین صنعان افزود: ظرف ۶ ماه آینده فاز دوم استیل کورد نیز با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن آماده افتتاح خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha