بهره برداری از اقدامات یکسالگی دولت در سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- دستاورد های یکسالگی دولت مردمی سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی ۴۷۵ پروژه است که در سفر یک روزه وزیر کشور به این استان تعدادی از طرحهای شاخص مورد بهره برداری و یا کلنگ زنی شد .

به گزارش ایرنا، دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم از همان ابتدای آغاز به کارش، اساس برنامه ها و سیاست‌های راهبردی خود را با چاشنی محرومیت زدایی و تکمیل طرحهای نیمه تمام، برگرداندن واحد های راکد به چرخه تولید و توسعه آب، برق، گاز، جاده در مناطق محروم در جای جای ایران اسلامی بویژه استانهای کم برخورداری چون کهگیلویه و بویراحمد ترسیم کرد.

بهره برداری از اقدامات یکسالگی دولت در سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد

دولتمردان کهگیلویه و بویراحمدی با کارکرد و رویکردی امیدبخش اقدام به تهیه و تدوین برنامه های عملیاتی برای خروج از محرومیت انباشت شده از گذشته کردند.

به حق استان کهگیلویه وبویراحمد را در یک سالگی دولت می توان شاخص و پایلوتی برای میزان سنجش نگاه تحول گرا، توسعه گرایانه و محرومیت زدایی دولتمردان مردمی در حوزه های گوناگون عمرانی، اقتصادی و زیربنایی دانست و احمد وحیدی وزیر کشور در سفر یک روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد کارنامه یک ساله دولت را در دستیابی به رویکرد هایش درخشان و خوب توصیف کرد.

افتتاح و کلنگ زنی ۴۷۵ پروژه در استان

وزیر کشور گفت: ۴۷۵ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که ۳۱۶ طرح افتتاحی و حدود ۱۶۰  طرح کلنگ زنی بود که این نشان از رویکرد اصلاحی در حوزه تقویت زیرساخت های دولت در یک سال گذشته در استانهای کم برخوردار کشور از جمله این استان دارد.

احمد وحیدی افزود:در مجموع  ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان مجموع منابع مالی این طرح ها بود که با بهره برداری و افتتاح این طرحها تحولی ملموس درحوزه تقویت زیرساخت ها و معیشت و اشتغالزایی را شاهد هستیم .

بهره برداری از اقدامات شاخص یکسالگی دولت در سفر وزیر کشور

وی عنوان کرد: به نمایندگی از این حجم از پروژه ها از چند طرح بازدید هوایی صورت گرفت و طرح های شاخصی هم کلنگ زنی و افتتاح شدند.

گام های دولت برای خروج استان از بن بست ارتباطی 

استاندار کهگیلویه و بوبراحمد با تشریح  سفر یکروزه و فشرده وزیر کشور برای نظارت بر اجرای طرحهای سفر دولت به این استان گفت: آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم بزرگراه گچساران - بابامیدان بطول بیش از ۱۲کیلومتر در شهرستان باشت از توابع این استان به سمت استان فارساز جمله طرحهای کلنگ زنی بود که نوید بخش توسعه زیرساختی در جهت تسهیل ارتباطی و حمل و نقل زمینی بین دو استان می باشد.

سید علی احمد زاده افزود: ۶ کیلومتر از این بزرگراه در شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد  از بوستان تا پل بریم و شلالدان اجرا خواهد شد. 

 وی با اشاره به قرارداد اولیه این طرح اظهار داشت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای باند دوم بزرگراه بابامیدان -گچساران اختصاص یافت که هم اکنون عملیات اجرایی این طرح ملی آغاز شده است.

به گفته استاندار  اعتبار این طرح ملی همراه با تعدیل و قیر تا مرز هفت هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

احیا و بازگشایی کارخانه ماشین سازی گچساران

کارخانه ماشین سازی گچساران که چند سال تعطیل بود که در این سفر در راستای اقدامات انجام شده برای بازگشت به تولید ، این کارخانه احیا و شادی کارگران بیکار برای بازگشتن به کارشان در پی داشت.

رئیس کارخانه ماشین سازی گچساران دراین ارتباط گفت: کارخانه ماشین سازی چهار شعبه در کشور دارد که ماشین سازی پارس یکی از آنهاست که سال ۸۷ به بهره برداری رسیده است. 

بهره برداری از اقدامات شاخص یکسالگی دولت در سفر وزیر کشور

نیرومند با بیان اینکه در این کارخانه ۱۱۰نفر به صورت مستقیم فعالیت می کنند، افزود: در صورت تامین زیرساخت های لازم در این کارخانه می توان اشتغالزایی آن را به ۴۰۰نفر افزایش داد. 

وی عنوان کرد: تاکنون در این کارخانه ۴۰هزار تن سازه فلزی تولید و روانه بازار شده است.

رئیس کارخانه ماشین سازی گچساران ابراز داشت: این کارخانه به دلیل بدهی انباشته و معارض تاکنون چند بار مهر و موم شده بود که مجددا با حمایت مسئولان دوباره شاهد احیای آن هستیم . 

ایجاد اشتغال برای ۲۸۰ نفر با افتتاح ۴ طرح صنعتی

تعداد طرح هایی که در یک سال اخیر به بهره برداری رسیده ۴۲ طرح با اشتغال ۳۷۷ نفر و سرمایه گذاری سه هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال بوده است.

با سفر وزیر کشور چهار طرح افتتاحی به مناسبت هفته دولت با سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۸۰ نفر به نیابت از این تعداد طرح به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح توسعه شرکت تولیدی صنعتی صنایع نیما تهویه مطبوع تولیدکننده انواع کولر گازی به نمایندگی از این چهار طرح بود که مجموع سرمایه گذاری این طرح مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد  ریال بوده که در صورت تولید در ظرفیت اسمی مربوطه، زمینه اشتغال ۲۷۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد. 

تحقق انتظار ۲۵ ساله برای افتتاح کارخانه بازیافت یاسوج

پس از حدود ۲۵ سال انتظار و به مناسبت هفته دولت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج درآئینی با حضور وزیر کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

بهره برداری از اقدامات شاخص یکسالگی دولت در سفر وزیر کشور

 وحیدی وزیر کشور اظهار داشت: امروز مرحله تفکیک کارخانه بازیافت در یاسوج راه اندازی شد و با کمکی که دولت در آینده به توسعه این طرح خواهد کرد، مراحل بعدی تکمیل این کارخانه اجرا می شود.

وی تصریح کرد: این کارخانه برای یک ظرفیت ۴۰۰ تنی زباله در روز، راه اندازی شده است.

این پروژه می تواند در حوزه سلامت و بهداشت، رعایت ملاحظات زیست و حفظ طبیعت محیطی نقش مهمی ایفا کند.

بازدید وزیر از ۲ طرح شاخص در کهگیلویه و بویراحمد 

روز گذشته طرح پتروشیمی گچساران و سد جمشیر مورد بازدید قرار گرفتند.

عملیات اجرایی احداث سد مخزنی چم شیر گچساران هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه زمان بندی عملیات آبگیری سد چم شیر در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران تاکید کرد: تاکنون چهار میلیون و ۷۶۱ متر مکعب معادل ۹۹درصد حفاری، یک میلیون و ۶۷۰ هزار متر مکعب معادل ۹۳درصد بتن ریزی این سد انجام گرفته است.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران اعتبار این طرح فاینانس را ۲۳۰ میلیون یورو اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۵ درصد از اعتبارات فاینانس طرح سد و نیروگاه چم شیر در گچساران معادل ۶۰ میلیون یورو افزایش یافت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آورده اولیه صنعت پتروشیمی گچساران  سالانه ۸۰ میلیون دلار برای استان است گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در بهبود رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می کند.

 وحیدی در بازدید از پتروشیمی گچساران  با بیان اینکه محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود گفت: در اواخر امسال اتیلن اولیه در پتروشیمی گچساران تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: پتروشیمی گچساران دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد  اظهار داشت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

وحیدی ابراز داشت: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اواخر امسال با تلاش متولیان امر و دولت سیزدهم شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم.

درخواست مردم شهرستان های کهگیلویه و چرام از وزیر کشور برای احداث سد آبریز

بهره برداری از اقدامات شاخص یکسالگی دولت در سفر وزیر کشور

در این سفر، مردم و مسئولان هم درخواست هایی از وزیر کشور داشتند که از مهم ترین این درخواست ها می توان به ایجاد سد آبریز اشاره کرد. 

احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز در بالادست رودخانه مارون یکی از دغدغه های مردم و مسئولان کهگیلویه وبویراحمد است که امروز مردم شهرستان های کهگیلویه و چرام خواستار تحقق این مهم شدند. 

به گزارش ایرنا، مهرماه ۱۳۹۸  رضا اردکانیان وزیر وقت نیرو تاکید کرد که عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰هزار هکتار از زمین های تشنه شهرستان های کهگیلویه و چرام  آغاز خواهد شد و دولت سابق مصمم به ساخت این طرح است.

با روی کار آمدن دولت عدالت محور سیزدهم در همه حوزه ها به ویژه عدالت در توزیع آب گام های مثبتی برای اجرای این طرح توسعه محور برداشته شده و نور امید برای تکمیل آن در دل مردم استان روشن شده است.

در سفر روز گذشته وزیر کشور مردم و همچنین برخی مسئولان استانی از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت دولت برای احداث سد بر روی رودخانه مارون شدند.

آن گونه که شواهد نشان می دهد، کارنامه دولت، درخشان است و تاکنون گام های موثری در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در استان برداشته شده است.

به گفته وزیر کشور دولت توانسته شرایط را از یک ریل معیوبی بر یک ریل سالمی بیندازد و همانند یک قطار هر چه جلوتر رود سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha