۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 844
کد خبر: 84872165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه «ایران نانو ۱۴۰۱» برگزار می‌شود

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵
کد خبر: 84872165
نمایشگاه «ایران نانو ۱۴۰۱» برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رییس گروه ترویج و فرهنگ سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از برگزاری سیزدهمین جشنواره فناوری نانو با عنوان «ایران نانو ۱۴۰۱» در مهرماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۱۰۰ طرح نوآورانه که در مسیر رشد هستند، ارائه می شود.

عماد احمدوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: این نمایشگاه از ۹ تا ۱۲ مهرماه  در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور همه‌  فعالان زیست‌بوم فناوری که مورد تایید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو هستند، برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه صرفا شرکت هایی می‌توانند حضور داشته باشند که محصول مورد تایید نانو مقیاس دارند چرا که در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو یک فرآیند ارزیابی و تایید محصول وجود دارد که هر سال به صورت مستمر شرکت‌ها محصولات خود را به بخش مقیاس معرفی کرده و پس از ارزیابی، اگر مورد تایید بخش قیاس قرار گرفت تاییدیه نانو مقیاس دریافت می‌کنند و جزو آمار محصولات شرکت های فناوری قرار می‌گیرند.

رییس گروه ترویج و فرهنگ سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درخصوص تعداد طرح های ارائه شده در این نمایشگاه اظهار داشت: در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو ۱۰۰ طرح نوآورانه عرضه می شوند که این طرح ها در مسیر رشد هستند و صنایع و چه سرمایه‌گذاران می‌توانند با حضور در نمایشگاه با صاحبان فناوری ها تعامل داشته و در صنعت یا در قالب شراکت با این فناوری ها شرکت دانش بنیان تشکیل دهند.

احمدوند یادآور شد: شرکت کنندگان در جشنواره فناوری نانو شرکت‌های فعال در حوزه های صنعتی نظیر عمران، ساختمان، انرژی، حمل‌ونقل، نفت، محصولات پیشرفته در حوزه بهداشت‌ و سلامت و سازنده تجهیزات مرتبط با فناوری هستند.

وی با بیان اینکه برنامه های متعددی در این نمایشگاه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: نشست های تجاری یکی از برنامه های نمایشگاه فناوری نانو است که با حضور صاحبان صنایع در حوزه های صنعتی برگزار می شود و فناوران فعالیت های خود را ارائه می دهند و صنایع نیز نیاز و شرایط خود را برای همکاری مطرح می‌کنند که این نشست تجاری زمینه ای برای شروع فعالیت آنها می‌شود، همچنین پس از نتیجه‌گیری مورد حمایت ستاد فناوری نانو قرار می‌گیرند.

رییس گروه ترویج و فرهنگ سازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درمورد رویکرد صادراتی این نمایشگاه تصریح کرد: سفارتخانه ها تلاش می‌کنند تا صنایع و تاجران را از کشور های مختلف دعوت کنند تا با توان های داخلی آشنا شده و زمینه صادرات محصول را فراهم آورند این برنامه با حمایت صندوق نوآوری نیز انجام می‌شود.

     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha