۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84872485
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت زندانیان  در البرز برگزار شد

کرج - ایرنا - اولین دوره مسابقات مهارت آزاد زندانیان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و پیشگیری از بازگشت به زندان در محل ندامتگاه شهید کچویی استان البرز برگزار شد.

مدیر کل زندان های  استان البرز روز سه شنبه در حاشیه این مسابقات  گفت:  ایجاد زمینه و شرایط  برای مهارت آموزی زندانیان  در به دست آوردن کسب در آمد در جامعه پس از آزادی ضروری است.
علی  چهارمحالی  اظهار داشت: فقدان مهارت و به تبع آن نداشتن شغل مناسب و مشکلات اقتصادی و فقر از عواملی هستند که در ورود افراد به زندان نقش دارند.
 وی با اشاره به اجرای طرح مسابقات آزاد مهارت  ویژه زندانیان به صورت دو مرحله  شهرستانی و استانی  گفت: فراهم نمودن فرصت رقابت سالم در بین زندانیان، ارتقای  ضریب اشتغال پذیری  ناشی از توانمند های حرفه ای  و به روز رسانی ، ارتقا شایستگی ها و صلاحیت های حرفه  ای زندانیان از جمله اهداف این  دوره از مسابقات است.

وی ادامه داد: تمام زندانیان ، مددجویان مهارت آموز و یا داری مهارت مستقر در موسسه های کیفری  تحت پوش  سازمان زندان ها  ، اقدامات  تامینی و تربیتی  گروه های هدف این طرح را شامل می شوند.

چهارمحالی تاکید کرد: داشتن مهارت و حرفه مناسب، پیش زمینه اشتغال است و  و  افراد با نداشتن مهارت  برای کسب و کار سمت ناهنجاری‌های رفتاری گرایش پیدا می کند. 
وی ادامه داد: در زندان ها ما به دنبال این هستیم که دوره های آموزشی کاربردی و متناسب با نیاز واقعی بازار برگزار شوند که زندانی پس از آزادی دغدغه پیدا کردن کار نداشته باشد و براحتی بتوانند از قبل مهارت آموزش داده شده، وارد بازار کار شوند.

وی افزود: شناسایی زندانیان مستعد در رشته ها و حرفه های مختلف و پرورش آنان و تشویق زندانیان به مشارکت فعال در فرایندهای حرفه آموزی از برنامه های حوزه حرفه آموزی در زندان هاست.

مهارت آموزی نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار دارد
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در ادامه این آیین با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال پایدار گفت: ایجاد مهارت در زندانیان  افزایش اعتماد به نفس و کاهش آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.
بهزاد غفاری  با اشاره به اینکه آموزش مهارتی راهکار مطمئن اشتغال زندانیان است، بیان داشت:حرفه آموزی یکی از شاخص‌های اصلاح وتربیت مددجویان زندانی است که با تعامل دوسویه بتوان زمینه بهره مندی تعدادبیشتری از مددجویان فراهم شود.
وی اضافه کرد: بیکاری و نداشتن مهارت  برای کسب وکار عامل بزه و ناهنجاری در جامعه است .
 غفاری  خاطر نشان کرد: این دوره  از  مسابقات آزاد مهارت ویژه زندانیان در رشته های چرم، آشپزی، خیاطی، درود گری، جوشکاری، منبت و معرق و ویرایشگری مردانه  در حال برگزاری است
وی تاکید کرد:  در این مسابقات برای اولین بار در کشور رشته های "پیرایش مردانه ویژه سربازان" و" منبت و معرق ویژه کانون اصلاح و تربیت" در استان البرز اجرا می شود.
 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت:تمام تلاش آموزش فنی وحرفه ای استان تسهیل گری برای رفع موانع  در  ایجاد تحول مفید و کاربردی در حوزه آموزش مهارتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha