۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84872718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ واحد گلخانه در خراسان جنوبی افتتاح شد

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبر: 84872718
۶ واحد گلخانه در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - واحد گلخانه آلوئه‌ورا در مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف به نمایندگی از ۶ واحد گلخانه‌ خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در این آیین گفت: در فاز دوم این پروژه از ۵۳ قطعه موجود در مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف ۴۵ قطعه فعال است.

مهدی جعفری افزود: از این واحدها هزار و ۲۲۰ تن تولید انواع میوه، یک میلیون نشاء و ۴۰ هزار شاخه گل‌های زینتی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: در این مجتمع ۳۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۶۵۰ نفر هم غیرمستقیم مشغول کار شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۸ گلخانه تولید خیار و گوجه‌فرنگی در این مجتمع، اظهار داشت: حدود ۴۵۰ تن خیار، ۵۵۰ تن تولید گوجه، ۱۷۷ تن تولید فلفل از این واحدها برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از ۲ واحد آلوئه‌ورا، نیز ۶۰ تن محصول برداشت می‌شود و از یک واحد گلخانه تولید نشاء نیز یک میلیون نشان تولید و توسط شهرداری خریداری می‌شود.

جعفری از تولید ۴۰ هزار شاخه گل رز در مجتمع گلخانه‌ای خوسف خبر داد و گفت: در این مجتمع ۱۰ لیتر کمبود آب داریم که قرار است این مشکل از محل اضافه برداشت حل شود.

وی تصریح کرد: ۱۵ هکتار دیگر قرار است به مجتمع گلخانه‌ای خوسف اضافه شود که مشکل آب هم از طریق پساپ تصفیه شده حل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گلخانه آلوئه‌ورا با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اشتغال سه نفر به طور مستقیم و هشت نفر غیرمستقیم یکی از گلخانه‌های با تولید موفق در استان بوده که بازار فروش خود را نیز پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: جمعیت برخوردار از این گلخانه ۴۴ نفر بوده که با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی و خودیاری به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha