۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84873646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع خدمات گردشگری سلامت در اردبیل احداث می‌شود

۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 84873646
مجتمع خدمات گردشگری سلامت در اردبیل احداث می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از احداث اولین مجتمع خدمات گردشگری سلامت در شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش ایرنا از میراث‌ فرهنگی ،نگار سریع‌الاطلاق روز چهارشنبه در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: بعد از جلسات متعدد کارشناسی اولین طرح گردشگری سلامت به منظور احداث مجتمع خدمات گردشگری سلامت در کمیته فنی مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان و نگاه ویژه به گردشگری سلامت و پزشکی این طرح مورد بررسی قرار گرفت که با همت جمعی از متخصصان و پزشکان استان با حجم سرمایه‌گذاری ۷۹۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفری احداث می‌شود.

او اظهار کرد: در طراحی این مجتمع خدمات گردشگری سلامت فضاهایی از قبیل کلینیک تخصصی ناباروری، کلینیک تخصصی طب سنتی، واحدهای اقامتی به منظور ارائه خدمات قبل و بعد از درمان، بازارچه و نمایشگاه محصولات بومی و صنایع‌دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و فضاهای پذیرایی و خدماتی مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

مجتمع خدمات گردشگری سلامت در اردبیل احداث می‌شود

سریع‌الاطلاق ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده یکی از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان به دلیل داشتن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات به همراهان بیماران است.

همچنین در این جلسه طرح احداث ۲ اقامتگاه سنتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر بررسی شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و دهها واحد اقامتگاه بوم‌گردی با بیش از ۱۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha