۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 1172
کد خبر: 84874012
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

حاشیه شمالی شهر زاهدان به یک معضل تبدیل شده است

زاهدان - ایرنا - رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: پهنه شمالی شهر زاهدان به یک معضل تبدیل شده و روز به روز در حال گسترش است و مقامات عالی استان باید برای این قسمت از شهر چاره‌اندیشی کنند.  

فاطمه راشکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه پهنه شمالی شهر زاهدان به معضلی تبدیل شده زیرا چندسالی است که تمامی درآمدهای مناطق مختلف شهرداری در شهرداری مرکز تجمیع می شود که این مساله از یک طرف توزیع عادلانه خدمات را در برداشته، از سوی دیگر باعث عدم استقلال شهرداری هر منطقه شده و مهمتر اینکه نیمی از این اعتبارات برای پهنه شمالی هزینه می شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای شهر زاهدان افزود: برخی از ساکنان پهنه شمالی شهر زاهدان در پرداخت عوارض و هزینه ها مشارکت لازم را ندارند اما درخواست خدمات مناسب دارند که در اینصورت باید از درآمد مناطق دیگر شهرداری استفاده شود که این عیب بزرگی است و باعث شده حتی برخی قسمت های برخوردار زاهدان از پروژه های خاص محروم شوند.

وی تصریح کرد: تمام دغدغه شورای شهر و شهرداری زاهدان جذب ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات طرح تملک است که تاکنون ۵۰ درصد آن جذب شده است.

راشکی گفت: پروژه های این طرح شامل آسفالت خیابان های شهید رجایی، خیام، سعادت و سه محور اصلی تاکسیرانی است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای شهر زاهدان افزود: هدایت آبهای سطحی از تقاطع خرمشهر تا چهارراه علیشاه، ترمیم و بازسازی پل ها، میدان فلسطین، آسفالت معابر یک و ۲، آسفالت خیابان جامی تا چهارراه رسولی، شروع آسفالت خیابان امیرمعز، روکش آسفالت خیابان مرادقلی، المان دروازه قرآن و بازگشایی، زیرسازی و جدول گذاری معابر شهرک تاکسیرانی از دیگر پروژه های طرح تملک در زاهدان است.

وی با اشاره به اینکه تمامی پروژه های طرح تملک در زاهدان در حال اجراست، بیان کرد: سه میلیارد تومان برای آسفالت مهرشهر اخذ شده و پیاده روسازی و اجرای مبلمان شهری بلوار جمهوری و کف پوش و سنگ فرش کوچه های بازار رسولی یکی از مهمترین اولویت های شورای شهر و شهرداری زاهدان است.

راشکی گفت: بیشترین تناژ و پخش آسفالت از سوی حوزه عمرانی به منطقه سه با توجه به وسعت منطقه اختصاص یافته و براساس قراردادی که برای آسفالت منطقه سه و چهار منعقد شده، کل آسفالت در منطقه سه ریخته شده که بیشترین آسفالت به این منطقه اختصاص یافته است.

وی افزود: در بودجه شهرداری مقرر شده هر منطقه در طول ماه باید ۲ پارک را آماده کند که در این مورد اولویت با پارک های نیمه تمام و پارک هایی که با مشارکت مردم ساخته می شود، است که بودجه امسال برهمین اساس بوده و به صورت مرتب در حال انجام است.

حاشیه شمالی شهر زاهدان روز بروز در حال گسترش و معضل‌آفرین شده است

رییس کمیسیون عمران شورای شهر زاهدان ادامه داد: پنج پارک بانوان در پنج منطقه شهرداری نیز تعریف شده که باید در دل پارک های موجود آماده شوند و از این پارک ها حفاظت و نگهداری صورت گیرد.

وی گفت: هم اینک کارخانه آسفالت استان مشکلی برای تامین آسفالت ندارد و ترمیم نوارهای حفاری در زاهدان بسیار با کیفیت در حال انجام است و پنج اکیپ در پنج منطقه شهرداری به همراه ۲ اکیپ سازمان عمران در حال کار برای این منظور هستند.

راشکی خاطرنشان کرد: طرح پساب نیز در منطقه سه و چهار زاهدان آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha