۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84874765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم لرستان از تخصیص آب نیم درصد کشور است

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالیکه اقتصاد این استان بر محور کشاورزی و گردشگری می باشد اما سهم تخصیص آب آن تنها نیم درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یحیی ابراهیمی روز پنجشنبه در جشنواره عسل روستای کفراج دلفان افزود: اساس کار کشاورزی و گردشگری تخصیص آب است که نقش مهمی در اشتغالزایی دارد و با توجه به میران بیکاری استان و شهرستان دلفان، توجه به این مهم ضروری می باشد.

وی حجم ذخیره آب کشور را حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب برشمرد و ادامه داد: سهم خوزستان از این رقم ۳۰ میلیارد متر مکعب است که حدود ۱۳ میلیارد متر مکعب آن رواناب های لرستان می باشد که به این استان سرریز شده است.

وی بیان کرد: هرچند در ادوار مختلف خدماتی صورت گرفته اما بر اساس سند آمایش سرزمین و برنامه توسعه، در حق لرستان و دلفان اجحاف شده به نحوی که در حالی میانگین اراضی زراعی آبی در استان و شهرستان به ترتیب ۲۳ و ۹ درصد است در کشور حدود ۴۶ درصد می باشد.

ابراهیمی راه حل کاهش بیکاری در لرستان را تخصیص آب و رونق کشاورزی دانست و افزود: کشاورزی ایلام با ۲۰۰ هزار هکتار ارضی کشاورزی، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سفر هیات دولت مصوب گرفت و برای لرستان با ۸۰۰ هزار هکتار ، ۸۰۰ میلیارد تومان لحاظ شد که این امر بیانگر اهمیت طرح کارشناسی موضوعات استان است.

وی با ییان اینکه نخود تولیدی شهرستان دلفان به نام کرمانشاه صادر می شود ادامه داد: باید تولیدات این شهرستان از جمله نخود و عسل برندسازی و تجاری سازی شود تا موحب اشتغال پایدار گردد.

یکهزار نفر جمعیت روستای کفراج دلفان به کار تولید عسل مشغول هستند و به کفته مسوولان،تولید ۷۵۰ تن عسل از این روستا در سال، از میانگین استان و کشور بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha