سند مالکیت ۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی گرگان به نام منابع طبیعی صادر شد

گرگان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت: تاکنون برای ۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب اجرای طرح حدنگاری، سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

رسول مقسم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با حل اختلاف حقوقی و اصلاح نقشه اراضی در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی باقی مانده  این شهرستان در منطقه " توشن " بخش مرکزی، تمامی اراضی ملی گرگان دارای سند مالکیت تک برگ خواهند شد.

شهرستان گرگان ۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی در پنج دهستان استرآباد جنوبی، روشن آباد، انجیراب، قرق و استرآباد شمالی از توابع بخش های مرکزی و بهاران با کاربری هایی از جمله جنگل، مرتع و جنگل دست کاشت دارد.

مقسم افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان در اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) و دریافت سند مالکیت تک برگ در میان ۱۴ شهرستان استان جزو شهرستان‌های برتر به شمار می رود. 

اجرای طرح حدنگاری در استان گلستان از جمله شهرستان گرگان از سال ۹۴ کلید خورده بود ولی طی ۲ سال اخیر با همکاری دستگاه های مرتبط در استان شتاب چشمگیر به خود گرفت و پایان یافت که اجرای مقررات و ساماندهی عرصه ها در ۱۴ شهرستان بلافاصله وارد مرحله اجرایی شده و با کسانی که این عرصه ها را تصرف کرده اند برخورد قانونی توسط دستگاه های مرتبط صورت می گیرد.

کاداستر (حدنگاری) منابع طبیعی شامل نقشه های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس شیوه نامه کاداستر سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و در سامانه شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می شود.

اجرای حدنگاری جزو طرح های ملی و از برنامه های اصلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به شمار می رود که تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی از محل اعتبارات ملی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات از جمله اهداف اصلی اجرای آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha