۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84875071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید نهاده دامی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید نهاده دامی در راستای حمایت از دامداران اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح آبیاری روستای اسلام آباد در خراسان شمالی اظهارداشت: این تسهیلات مدت دار است و دامداران با دریافت آن علوفه دستی را خریداری و تا حد زیادی، دغدغه این تولید کنندگان برطرف می شود.

وی افزود: دامداران با وجود خشکسالی های اخیر در خصوص تامین نهاده با مشکل مواجه شدند که حمایت از این قشر تولید کننده در اولویت قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه گلخانه ها تاکید کرد و افزود: باید سطح زیر کشت گلخانه ها را از ۲۰ هزار هکتار به ۱۰۰ هزار هکتار برسانیم چرا که تمامی نیاز سبزی و صیفی باید در این فضاها تولید شود و مابقی اراضی را به سایر محصولات اختصاص داد.
وی اختصاص سرمایه در گردش بخش کشاورزی را مهم دانست و گفت: بانک کشاورزی باید در این خصوص تلاش کند و در مقابل چک برگشتی و معوقه کشاورزان نرمش نشان دهد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت به عنوان برنامه ای راهبردی در دست اجرا است و لازمه این مهم ابزاری نیاز است که زیرساخت آن فراهم نیست.

وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنجشنبه( ۱۰ شهریورماه) به این استان سفر کرد.

از مجموع این طرح ها، سه پروژه با اعتبار ۸۳۳ میلیارد ریال افتتاح و پنج طرح نیز با اعتبار یکهزار و ۸۴۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha