۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84877243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان پیاده‌روی اربعین در گلستان آقایان هستند

گرگان - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت گلستان گفت: بیش از ۸۵ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تاکنون برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در استان آقایان هستند.

سیدعلی میرقاسم‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۳۱ هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان  گلستان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند.

وی اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۲۱ هزار نفر از شهروندان استان ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کردند.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: بیش از ۹۵ درصد زائران گلستانی مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند.

میرقاسم‌پور افزود: ۹۹ درصد ثبت‌نام‌کنندگان پیاده‌روی اربعین حسینی از مرز زمینی و تنها حدود ۵۵۰ نفر از زائران از مرز هوایی وارد کشور عراق خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی لازم بوده ثبت‌نام خود در سامانه «سماح» به آدرس Samah.haj.ir سازمان حج و زیارت بر حسب شرایط خود، محدوده زمانی مورد نظر و نحوه اعزام به اربعین به صورت هوایی یا زمینی قطعی کنند. 

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان اظهار داشت: هرگونه خدمات‌رسانی به زائران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از جمله تهیه بلیط هوایی و زمینی، تهیه ارز و خدمات بیمه‌ای تنها با ثبت‌نام در سامانه «سماح» خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به برگزاری ایام پیاده‌روی اربعین حسینی با روزهای اوج گرمای شدید هوا در عراق، زائران برای پیشگیری از گرمازدگی و بیماری باید نکات بهداشت فردی و اجتماعی را برای ایمنی خود و اطرافیان رعایت کنند تا خاطره خوبی از این همایش جهانی معنوی برای آنان برجا بماند.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: در راهپیمایی پیاده‌روی اربعین حسینی زائران از ورود به بحث‌ و جدال  سیاسی در خصوص امور داخلی عراق پرهیز کرده و از این فرصت معنوی برای درک این ایام استفاده کنند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha